Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Σε καλό δρόμο η δημιουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης


Το είδος του φορέα που θα αναλάβει να υλοποιήσει την αστική θαλάσσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, εάν δηλαδή θα είναι αυτή διαδημοτική ή ιδιωτική, βρέθηκε στο επίκεντρο της σύσκεψης που είχαν το μεσημέρι της Μεγάλης Δευτέρας στα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Σπύρος Βούγιας με τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. κ.Ευθύμιο Σώκο και τους Δημάρχους Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, Καλαμαριάς Θεοδόση Μπακογλίδη και Θερμαϊκού Γιάννη Αλεξανδρή.
Για το ζήτημα αυτό, αλλά και άλλα επιμέρους θέματα, όπως ο αριθμός των στάσεων που πρέπει να υπάρχουν στα δρομολόγια προς την ανατολική ακτή του Θερμαϊκού, αποφασίστηκε να επαναληφθεί η σύσκεψη στις 10 Μαίου, αφού στο μεταξύ οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη υποβάλουν εγγράφως τις προτάσεις τους.
Όπως ανακοίνωσε στους συμμετέχοντες δημάρχους ο κ. Βούγιας, ήδη, ανατέθηκε στις εταιρείες TREDIT S.A και MARNET A.T.E. η διερεύνηση ανάπτυξης της αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή, μετά την εισήγηση της Επιτροπής της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών.
Οι δύο αυτές εταιρείες, θα εκπονήσουν μελέτη, χρονικής διάρκειας τριών μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, με αντικείμενο τη διερεύνηση της βιωσιμότητας του εγχειρήματος της θαλάσσιας σύνδεσης του κέντρου της πόλης με τα ανατολικά, καθώς και την πιθανότητα επέκτασης προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.
 Επιπλέον, θα προετοιμάσουν το διαγωνισμό για την προσέλκυση ιδιώτη επενδυτή που θα υλοποιήσει στο επόμενο διάστημα την αστική θαλάσσια συγκοινωνία στην πόλη.
Στις τρεις αρχικά στάσεις που θα έχει η θαλάσσια συγκοινωνία, στην πλατεία Ελευθερίας που θα είναι η αφετηρία, στην Μαρίνα της Καλαμαριάς και στην σκάλα των Νέων Επιβατών, που θα είναι ο τερματικός σταθμός, θα κατασκευαστούν πλωτές εξέδρες ώστε να μην έχουν πρόβλημα τα ταχύπλοα σκάφη που θα εκτελούν τη θαλάσσια συγκοινωνία.
Ο δήμαρχος Θερμαϊκού κ. Γιάννης Αλεξανδρής, πρότεινε μετά τη στάση των Νέων Επιβατών, ο τερματικός σταθμός να δημιουργηθεί στην Αγία Τριάδα, ώστε να μπορούν από εκεί να επιβιβάζονται και οι επιβάτες από το Αγγελοχώρι, τη Νέα κερασιά και τη Νέα Μηχανιώνα.
Επίσης ο δήμαρχος Θερμαϊκού, μετέφερε και τη διάθεση των καταστηματαρχών εστίασης της περιοχής να «επιδοτήσουν» μέρος του εισιτηρίου, παρέχοντας έκπτωση στους επιβάτες με την επίδειξη του εισιτηρίου τους. Ζήτησε δε από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρη να εξετάσει εάν κάτι ανάλογο μπορεί να γίνει και με τους καταστηματάρχες της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο.  



Δηλώσεις του κ. Σπ. Βούγια
Στην προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τις στάσεις της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, που θα απευθύνεται σε νέους αρχιτέκτονες, σκοπεύει να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως ανακοίνωσε μετά το τέλος της σύσκεψης ο αρμόδιος υφυπουργός, Σπύρος Βούγιας.
Πρόθεση του υπουργείου είναι οι ιδιώτες επενδυτές να μην επιβαρυνθούν με το σχεδιασμό και την κατασκευή των στάσεων, ώστε αφενός η τιμή του εισιτηρίου να μην ανέβει, αφετέρου να προχωρήσουν γρηγορότερα οι διαδικασίες.
Ο υφυπουργός επισήμανε ότι η ανάληψη, από πλευράς της Πολιτείας, της πρωτοβουλίας για την κατασκευή και την αδειοδότηση των στάσεων και των χώρων υποδοχής των επιβατών θα κάνει ελκυστικότερο το έργο για τους ιδιώτες, στους οποίους απευθύνεται. «Το έργο πάντα ήταν βιώσιμο οικονομικά. Δεν ήταν βιώσιμο πολιτικά στο παρελθόν. Τώρα η πόλη έχει ωριμάσει, οι πολίτες το απαιτούν και νομίζω πως θα γίνει σύντομα πραγματικότητα. Πιστεύω ότι του χρόνου, τέτοια εποχή, θα δούμε τα καραβάκια στο Θερμαϊκό», σημείωσε ο υφυπουργός.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Εξάλλου, σε εξέλιξη βρίσκεται η εκπόνηση της μελέτης για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Οι στάσεις πιθανώς θα είναι πέντε ή έξι, κάτι το οποίο θα ξεκαθαριστεί με την ολοκλήρωση της μελέτης, τον προσεχή Ιούλιο. Κατά πάσα πιθανότητα στάσεις θα δημιουργηθούν στην Αγία Τριάδα, στην Περαία, την Αρετσού, τη Θεμιστοκλή Σοφούλη, τη Σαλαμίνα και την πλατεία Ελευθερίας.
Ο κ. Σώκος αναφέρθηκε στην ένταξη της θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Θεσσαλονίκης, ενώ οι δήμαρχοι εξήραν τη σημασία του έργου για τη Θεσσαλονίκη.

1 σχόλιο:

  1. Καλα ολα αυτά αλλα το Λιμενικο φυλάκιο Ν.Επιβατων που θα αστυνομευε και θα εποπτευε τα καραβάκια και τον κοσμο που θα επιβιβάζεται σε αυτά γιατι ο Δημος Θερμαικου τον κλεινει???

    ΑπάντησηΔιαγραφή