Από τις πρόβες του έργου |
Ο «Οίκος Ευγηρίας “Η Ευτυχισμένη Δύσις”», κινείται σε δύο βασικά επίπεδα: στο επίπεδο της πραγματικότητας ενός γηροκομείου, με τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των τροφίμων του και στην αποτύπωση αυτής της πραγματικότητας απ' την τηλεόραση. Μια αποτύπωση, που κάθε άλλο παρά αυθεντική είναι. Ο «Οίκος ευγηρίας» σατιρίζει τις απαράδεκτες συνθήκες λειτουργίας αυτών των ιδρυμάτων και σκιτσάρει το είδος πληροφόρησης που προβάλλεται από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, όπου η διαφήμιση περνά μέσα από ένα αθώο, φαινομενικά, ρεπορτάζ.
Είναι ένα έργο σύγχρονο επίκαιρο και μια βαθιά τομή στο μεγάλο πρόβλημα των ανθρώπων που στη δύση της ζωής τους βρίσκονται ολομόναχοι παρατημένοι και παραιτημένοι από τη ζωή. Μια ενοχλητική ματιά, ένα επώδυνο σκάλισμα στη μοναξιά αυτών των ανθρώπων που κάποτε ήταν οι άνθρωποι που μας έδωσαν τη ζωή…
Η σκηνοθεσία του έργου είναι της Βαρβάρας Δουμανίδου, η μουσική του Χρήστου Καπράλου, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια φιλοτέχνησε η Έλλη Μουδάνιαλη.
Τους ρόλους του έργου ερμηνεύουν με την σειρά που εμφανίζονται οι: Σταύρος Καλόστος, Άγγελος Κάλφας, Μαίρη Βαριοπούλου, Κούλα Τσαγάνη, Παναγιώτα Παπαφλωράτου, Μαγδαλινίτσα Μπαξεβάνη, Βιργινία Καλλιοντζή, Ανέστης Κάλφας, Δέσποινα Καραγιάννη, Ευαγγελία Μανιάτη, Βασίλης Καλφάκης, Αφροδίτη Σπίνου, Χρήστος Καπράλος και Μαίρη Καρδαμήλα.
Τους ρόλους του έργου ερμηνεύουν με την σειρά που εμφανίζονται οι: Σταύρος Καλόστος, Άγγελος Κάλφας, Μαίρη Βαριοπούλου, Κούλα Τσαγάνη, Παναγιώτα Παπαφλωράτου, Μαγδαλινίτσα Μπαξεβάνη, Βιργινία Καλλιοντζή, Ανέστης Κάλφας, Δέσποινα Καραγιάννη, Ευαγγελία Μανιάτη, Βασίλης Καλφάκης, Αφροδίτη Σπίνου, Χρήστος Καπράλος και Μαίρη Καρδαμήλα.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:
Ο Μανώλης Κορρές γεννήθηκε στη Σίφνο το 1922. Σπούδασε Οικονομικά. Στο θέατρο εμφανίστηκε το 1950 με την κωμωδία «Παπαδόπουλος και ΣΙΑ». Ακολούθησαν πολλά θεατρικά έργα μεταξύ αυτών και το «Όικος ευγηρίας Η ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΔΥΣΙΣ» που χαρακτηρίζεται από πολλούς το καλύτερο έργο του. Συνδυάζοντας τη σάτιρα με τη συγκίνηση, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα απλή καθημερινή, ο Mανόλης Kορρές δημιουργούσε αληθινούς ήρωες και καταστάσεις αντλώντας από το διπλανό του περίγυρο. Tον τρόπο γραφής του τον είχαν εύστοχα χαρακτηρίσει «θεατρικό αντιρεπορτάζ». Eργα του μεταφράστηκαν στα αγγλικά, γαλλικά, ρωσικά, ιταλικά, βουλγαρικά, φλαμανδικά («Οίκος ευγηρίας», «Tο διπλανό κρεβάτι», «Eπικίνδυνο παιχνίδι»).
Απο τη λίστα των ονομάτων των ηθοποιών απουσιάζει (φαντάζομαι από λάθος)το όνομα του Βασίλη Καλφάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖητάμε συγνώμη για την παράλειψη. Δημοσιεύσαμε τα ονόματα όπως μας τα έδωσαν. Μετά την επισήμανσή σας, για την οποία σας ευχαριστούμε, φροντίσαμε για την αποκατάσταση του ονόματος και στα δύο σχετικά κείμενά μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή