Ο δρόμος Ποτίδαιας-Κασσάνδρας όπως και πολλοί άλλοι στην Κεν.Μακεδονία, εγκαταλείφθηκαν λόγω έλλειψης πόρων |
Το χάος στη δεύτερη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας, την Κεντρική Μακεδονία, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα «Μακεδονία» είναι τόσο μεγάλο εξαιτίας της διασποράς αρμοδιοτήτων, με αποτέλεσμα υπεύθυνοι να είναι όλοι και κανένας. Υπάρχουν δηλαδή αρμοδιότητες, όπως η κοινωνική πρόνοια, για την οποία την ευθύνη έχει ένας από τους αντιπεριφερειάρχες αλλά και τρεις ακόμη εντεταλμένοι σύμβουλοι. Αποτέλεσμα είναι στην εποχή του «Καλλικράτη» ο ενδιαφερόμενος πολίτης να χάνεται και να μην ξέρει ουσιαστικά πού να αποταθεί για να λύσει το πρόβλημά του.
Ο θεματικός αντιπεριφεριεάρχης αναπτυξιακού προγραμματισμού, υποδομών, οικονομικών, αθλητισμού, πολιτισμού και τουρισμού Διονύσης Ψωμιάδης υποστηρίζει ότι η προχειρότητα με την οποία δημιουργήθηκε η αιρετή περιφέρεια στο πλαίσιο του «Καλλικράτη» δεν έχει προηγούμενο. «Επικρατεί η λογική τού διαίρει και βασίλευε. Μία αρμοδιότητα, τρεις και τέσσερις υπεύθυνοι, και όλοι χωρίς λεφτά, για να κάνουν το παραμικρό», υπογραμμίζει ο κ. Ψωμιάδης και συμπληρώνει πως, δύο μήνες μετά, τα αγκάθια και στους επτά νομούς της περιφέρειας έχουν εντοπιστεί, αλλά για να βγουν χρειάζονται κονδύλια. «Ποια έργα και πού να πρωτογίνουν; Εδώ δεν έχουμε λεφτά ούτε για τα λειτουργικά έξοδα. Όσο για μας, το κράτος μάς πληρώνει (όταν θα πληρωθούμε) για να καθόμαστε» λέει χαρακτηριστικά ο αντιπεριφερειάρχης.
Την ίδια άποψη διατυπώνουν ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Μίμης Φωτόπουλος και η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας Έφη Βασιλειάδου. «Αυτήν τη στιγμή δεν κάνουμε τίποτε, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε. Είναι τόσα τα κενά στην πράξη και την εφαρμογή του Καλλικράτη, που τίποτε δεν μπορεί να γίνει σωστά», σημειώνουν, για να προσθέσουν ότι εντέλει ο πολίτης είναι αυτός που ταλαιπωρείται περισσότερο από πριν.
«Κάνουμε ό,τι έκαναν οι νομάρχες»
Σε όσους υποστηρίζουν πως η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δεν είναι το άθροισμα επτά νομών αλλά ένας ενιαίος φορέας, ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Γιάννης Γιώργος απαντά πως «αυτός ήταν ο στόχος, αλλά δεν συμβαίνει αυτό. Επί της ουσίας κάνουμε ό,τι έκαναν οι πρώην νομάρχες, με τα ίδια και χειρότερα προβλήματα, γιατί στη φάση αυτή δεν έχουμε ούτε ένα ευρώ στη διάθεσή μας».
Αναφέρει ότι όντως το κράτος μέσω του «Καλλικράτη» όρισε έμμισθες θέσεις για τους αντιπεριφερειάρχες, οι οποίοι όντως θα πληρώνονται για να κάνουν το ελάχιστο με τις οικονομικές δυνάμεις που τους δίνει το κράτος. «Σε επίπεδο έργων, σχεδιασμού και υλοποίησης δεν γίνεται απολύτως τίποτε. Και όλα αυτά σε μια Χαλκιδική, νούμερο ένα τουριστικό προορισμό της Βόρειας Ελλάδας, που έχει χίλια μύρια προβλήματα», τονίζει ο κ. Γιώργος. Εξηγεί ότι αυτή τη στιγμή στον νομό Χαλκιδικής το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα αναγκαία έργα οδοποιίας, δεδομένου ότι οι παραθαλάσσιες περιοχές του νομού δέχονται μεγάλα κυκλοφοριακά φορτία κάθε καλοκαίρι.
Σημείωσε επίσης τα τρία έργα που έπρεπε να... έχουν γίνει χθες: ο δρόμος Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου (δημοπρατήθηκε, αλλά δεν προχωρά), ο δρόμος Ποτίδαιας προς Κασσάνδρα (δημοπρατήθηκε και έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί) και ο δρόμος Μουδανιά προς Ποτίδαια (έπρεπε να έχει ήδη παραδοθεί). Τα έργα αυτά είναι αρμοδιότητας των υπουργείων και ενώ έχουν διασφαλισμένα κονδύλια, καθυστερούν λόγω των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων.
Τα «αγκάθια» της περιφέρειας
Μιλώντας για τα «αγκάθια» που καλείται να βγάλει σήμερα η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο αντιπεριφερειάρχης Διονύσης Ψωμιάδης επισημαίνει ότι αφορούν τον τουρισμό, δεδομένου ότι μπορεί να αναπτυχθεί και στους επτά νομούς, από τον Όλυμπο μέχρι τα όρια του Αγίου Όρους, καθώς και τα έργα οδοποιίας, τα οποία είναι ανάγκη να γίνουν σε πολλές περιοχές των επτά νομών.
Ο κ. Ψωμιάδης υποστηρίζει ότι το οδικό δίκτυο σε πολλές περιοχές είναι σαθρό, με πολλές κακοτεχνίες, λακκούβες και μπαλώματα που συνιστούν «παγίδες θανάτου» για τους οδηγούς. Μεταξύ των επικίνδυνων δρόμων που θα πρέπει να αποκατασταθούν άμεσα είναι:
* Στον νομό Πέλλας ο δρόμος Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Έδεσσας - Αγίου Αθανασίου.
* Σε κακή κατάσταση είναι ο δρόμος Θεσσαλονίκης προς Γιαννιτσά, μήκους 30 χλμ. για τον οποίο η διοίκηση της περιφέρειας ζήτησε να εκπονηθεί οικονομοτεχνική μελέτη, προκειμένου να υπολογιστεί το κόστος του έργου.
* Σε κακή κατάσταση επίσης βρίσκεται ο δρόμος Έδεσσας - Βόρας (Καϊμακτσαλάν), στον οποίο έχουν διαπιστωθεί λακκούβες και καθιζήσεις, άκρως επικίνδυνες για τους οδηγούς, ενώ απαιτείται η δημιουργία μίας ακόμη κυκλοφοριακής λωρίδας.
* Σοβαρά προβλήματα για την ομαλή διέλευση των οχημάτων έχει και ο δρόμος Ραιδεστού - Γαλάτιστας.
* Κακό και κυρίως επικίνδυνο είναι το οδικό δίκτυο από Σέρρες προς Δράμα.
* Στην Ημαθία σε κακό χάλι βρίσκεται ο δρόμος από τη Βέροια προς τη Νάουσα, ενώ απαιτείται οπωσδήποτε η δημιουργία τρίτης λωρίδας.
* Ιδιαίτερα επικίνδυνος θεωρείται ο εθνικός δρόμος Κατερίνης - Ελατοχωρίου.
* Ο δρόμος Πολυκάστρου - Κιλκίς, όπου διαπιστώνονται πολλές κακοτεχνίες, ενώ στον νομό Χαλκιδικής απαιτείται αποκατάσταση των οδικών αξόνων και στα τρία πόδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου