Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Έφτασε στον Ευκλείδη ο "μετροπόντικας" της Θεσσαλονίκης

Ο… «Κωστίκας», ο μετροπόντικας δηλαδή που σκάβει στα έγκατα της γης για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης, έφτασε στον πρώτο κατασκευασμένο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης –στον «Ευκλείδη», όπου είχε συγκεντρωθεί  πλήθος κόσμου με βιντεοκάμερες και φωτογραφικές μηχανές για να αποθανατίσει το γεγονός. Είναι μία θετική εξέλιξη αυτή αν και υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα για τη συνέχιση του έργου.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επεσήμανε σε δηλώσεις του ότι η άφιξη του «μετροπόντικα» στο σταθμό του «Ευκλείδη», δείχνει πως η κατασκευή του μετρό βρίσκεται σε θετική τροχιά και επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις του ότι η πρώτη γραμμή του έργου (στην οποία απασχολούνται πάνω από 850 άτομα) θα έχει ολοκληρωθεί «στο τέλος του 2014, το αργότερο αρχές του 2015». Ο ίδιος εξέφρασε την ικανοποίησή του και για τη θετική στάση του υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος διασφάλισε τη χρηματοδότηση της κατασκευής της πρώτης γραμμής στην επόμενη τριετία, δίνοντας το «πράσινο φως» για 550 εκατομμύρια ευρώ.
Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι η κατασκευή του έργου προχώρησε με μεγάλη ταχύτητα από τη στιγμή που ήρθε το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση. Σε ό,τι αφορά το θέμα των αρχαιολογικών ανασκαφών, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι ενώ στα τέσσερα πρώτα χρόνια κατασκευής του έργου καταγράφηκε πρόοδος 28% στις αρχαιολογικές έρευνες και ανασκαφές, το ποσοστό αυτό υπερβαίνει σήμερα το 45%. Υπενθύμισε επίσης ότι το αρχαιολογικό έργο, είναι το μεγαλύτερο στη χώρα και σημείωσε ότι θα ξεπεράσει σε κόστος τα 60 εκατομμύρια ευρώ, ενώ θα αναδείξει τον πολιτισμό και την ιστορία των 23 αιώνων της Θεσσαλονίκης.
Ο υφυπουργός υπογράμμισε ακόμα ότι εάν δεν υπάρξουν νομικά προβλήματα και ενστάσεις, μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρξει και ανάδοχος για την επέκταση της γραμμής του μετρό προς τη Μίκρα. Τέλος, αναφορικά με τα προβλήματα που έχουν ανακύψει σχετικά με τη γραμμή του μετρό στο Παπάφειο, ο κ. Μαγκριώτης απηύθυνε έκκληση να δοθούν λύσεις στο πλαίσιο της σύμβασης και των νόμων.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, δήλωσε ότι η επίσημη ανακοίνωση για τη μερική τροποποίηση του βασικού άξονα του μετρό Θεσσαλονίκης –που θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήγει στη Μίκρα, όπου τελικά θα γίνει και το αμαξοστάσιο– αποτελεί θέμα μερικών βδομάδων.
Στον σταθμό παραβρέθηκαν και μέλη του συνδικάτου οικοδόμων Θεσσαλονίκης, διαμαρτυρόμενοι για τις περίπου 100 απολύσεις τεχνικού προσωπικού, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, και τις καθυστερήσεις στην πληρωμή των δεδουλευμένων.
Ερωτηματικά
Παρά τον πανηγυρικό χαρακτήρα των δηλώσεων  και τις διαβεβαιώσεις ότι στο τέλος του 2014, αρχές του 2015, η πρώτη γραμμή θα έχει ολοκληρωθεί, υπάρχουν ωστόσο ερωτηματικά για το πότε οι δύο μετροπόντικες θα ξεκινήσουν και πάλι να σκάβουν στα έγκατα της γης. Υπό κανονικές συνθήκες, τα δύο μηχανήματα δε χρειάζονται περισσότερο από ένα μήνα για να συντηρηθούν. Ομως, ανατολικότερα του σταθμού «Ευκλείδης» δεν έχουν εκτελεστεί εργασίες κατασκευής των σταθμών, που πάντα πρέπει να προηγούνται της διέλευσης ενός μετροπόντικα. Κι αυτό καθώς δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη αν η βασική γραμμή θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία ή μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς.
«Η διοίκηση της ''Αττικό Μετρό'' έχει την ευθύνη. Θα κάνει ό,τι πρέπει για να δώσει τις καταλληλότερες λύσεις», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών, ενώ ο πρόεδρος της εταιρίας, Χρήστος Τσίτουρας, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι το θέμα θα ξεκαθαρίσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Υπενθυμίζεται ότι η «Αττικό Μετρό ΑΕ» ζητά την αλλαγή της χάραξης της βασικής γραμμής, με την ουσιαστική κατάργηση δύο σταθμών, της Βούλγαρη και της Νέας Ελβετίας, αλλά και την ενσωμάτωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά στη βασική γραμμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου