Κάποτε η φράση “αλβανός τουρίστας” παρέπεμπε σε κάτι μάλλον οξύμωρο, δεδομένων των οικονομικών δυσκολιών των γειτόνων μας. Σήμερα φαίνεται πως αποκτά απτή υπόσταση και μάλιστα στη Θεσσαλονίκη, όπως τουλάχιστον δήλωσε στην εφημερίδα «Μακεδονία» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της πόλης Αριστοτέλης Θωμόπουλος.
Τους τελευταίους δύο μήνες μικρά γκρουπ από την Αλβανία φτάνουν στη Θεσσαλονίκη με ολοένα και μεγαλύτερη συχνότητα, για να περάσουν το Σαββατοκύριακο. Σε αυτήν την κατεύθυνση βοηθά η Εγνατία οδός, που έχει διευκολύνει την πρόσβαση στην περιοχή. “Πολλά ξενοδοχεία αυτή την περίοδο φιλοξενούν αλβανούς τουρίστες. Και το δικό μου και άλλων συναδέλφων”, αναφέρει χαρακτηριστικά. Οι Αλβανοί, που αρκετά χρόνια πριν έβλεπαν τη χώρα μας μόνο ως προορισμό εργασίας, έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους και ως τουρίστες και μάλιστα σε ξενοδοχεία αρκετών αστέρων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, πρόκειται για τουρίστες μεσαίου εισοδηματικού επιπέδου για τα δεδομένα της χώρας τους, κατά κύριο λόγο οικογενειάρχες, οι οποίοι, αν και έχουν περιορισμένη αγοραστική δύναμη, δαπανούν σε μια αγορά που γνωρίζει τεράστια μείωση της κατανάλωσης.
Τούρκοι και Ισραηλινοί
Οι αλβανοί επισκέπτες όμως δεν είναι οι μόνοι που κάνουν όλο και συχνότερα την εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη αυτό το καλοκαίρι. Τον τελευταίο καιρό Τούρκοι και Ισραηλινοί επισκέπτονται την πόλη επωφελούμενοι από τις στενότερες σχέσεις που έχουν δημιουργήσει τόσο οι νέες αεροπορικές συνδέσεις όσο και οι προσπάθειες του δήμου και του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετιγκ. Οι Ισραηλινοί, αν και είναι λίγο φειδωλοί στις δαπάνες τους, όπως επισημαίνουν τουριστικοί παράγοντες, προσφέρουν ανάσα σε πολλά ξενοδοχεία της πόλης και στις μειωμένες πληρότητές τους, ενώ και οι Τούρκοι επιλέγουν πλέον την πόλη μας για ολιγοήμερες διακοπές αξιοποιώντας την απευθείας σύνδεση της Κωνσταντινούπολης με τη Θεσσαλονίκη.
Πάντως ο κ. Θωμόπουλος επισημαίνει πως η αγορά από την οποία η περιοχή μας περιμένει πολλά είναι αυτή των Βαλκανίων. Οι Βούλγαροι είναι συχνοί θαμώνες και με καταναλωτικούς σκοπούς, ενώ η Βόρεια Ελλάδα αποτελεί πρώτη επιλογή για τους Σέρβους, οι οποίοι, κατά τον κ. Θωμόπουλο, διαθέτουν τεράστια δυναμική για τα επόμενα χρόνια και μπορούν να ωφελήσουν τουριστικά την περιοχή. Σημαντική είναι και η ροή των Σκοπιανών προς τις ακτές της Πιερίας. “Τα Βαλκάνια θα μας σώσουν τα επόμενα χρόνια”, εξηγεί ο κ. Θωμόπουλος.
Η κινητικότητα που έχει δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό στη Θεσσαλονίκη (“το βλέπεις και το καταλαβαίνεις στην αγορά και στους δρόμους” αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων) στέλνει αισιόδοξα μηνύματα για τους θερινούς μήνες, που είναι παραδοσιακά νεκροί για τα ξενοδοχεία της πόλης, καθώς το city break δεν λειτουργούσε τη θερινή περίοδο, με δεδομένη και την ύπαρξη των γειτονικών τουριστικών προορισμών.
Πηγή: εφημερίδα «ΜακεδονίαΤούρκοι και Ισραηλινοί
Οι αλβανοί επισκέπτες όμως δεν είναι οι μόνοι που κάνουν όλο και συχνότερα την εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη αυτό το καλοκαίρι. Τον τελευταίο καιρό Τούρκοι και Ισραηλινοί επισκέπτονται την πόλη επωφελούμενοι από τις στενότερες σχέσεις που έχουν δημιουργήσει τόσο οι νέες αεροπορικές συνδέσεις όσο και οι προσπάθειες του δήμου και του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετιγκ. Οι Ισραηλινοί, αν και είναι λίγο φειδωλοί στις δαπάνες τους, όπως επισημαίνουν τουριστικοί παράγοντες, προσφέρουν ανάσα σε πολλά ξενοδοχεία της πόλης και στις μειωμένες πληρότητές τους, ενώ και οι Τούρκοι επιλέγουν πλέον την πόλη μας για ολιγοήμερες διακοπές αξιοποιώντας την απευθείας σύνδεση της Κωνσταντινούπολης με τη Θεσσαλονίκη.
Πάντως ο κ. Θωμόπουλος επισημαίνει πως η αγορά από την οποία η περιοχή μας περιμένει πολλά είναι αυτή των Βαλκανίων. Οι Βούλγαροι είναι συχνοί θαμώνες και με καταναλωτικούς σκοπούς, ενώ η Βόρεια Ελλάδα αποτελεί πρώτη επιλογή για τους Σέρβους, οι οποίοι, κατά τον κ. Θωμόπουλο, διαθέτουν τεράστια δυναμική για τα επόμενα χρόνια και μπορούν να ωφελήσουν τουριστικά την περιοχή. Σημαντική είναι και η ροή των Σκοπιανών προς τις ακτές της Πιερίας. “Τα Βαλκάνια θα μας σώσουν τα επόμενα χρόνια”, εξηγεί ο κ. Θωμόπουλος.
Η κινητικότητα που έχει δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό στη Θεσσαλονίκη (“το βλέπεις και το καταλαβαίνεις στην αγορά και στους δρόμους” αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων) στέλνει αισιόδοξα μηνύματα για τους θερινούς μήνες, που είναι παραδοσιακά νεκροί για τα ξενοδοχεία της πόλης, καθώς το city break δεν λειτουργούσε τη θερινή περίοδο, με δεδομένη και την ύπαρξη των γειτονικών τουριστικών προορισμών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου