Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Προκλητική η αύξηση εισιτηρίων ΟΑΣΘ

Σάλο στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης και των γύρω περιοχών, προκαλεί η απόφαση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για την αύξηση του βασικού εισιτηρίου από 0,60 € σε 0,80 € χωρίς δικαίωμα μετεπιβίβασης, καθώς και την αύξηση του εισιτηρίου για μια μόνο μετεπιβίβαση και μάλιστα προς την αυτή κατεύθυνση από 0,60 € σε 0,90 ευρώ. Μία αύξηση που, με την κατάργηση του δικαιώματος της μετεπιβίβασης, κάνει το εισιτήριο ακριβότερο κατά 140%, σε σχέση με αυτό που ίσχυε μέχρι σήμερα !
Η αύξηση αυτή, όπως επισημαίνουν σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Υποδομών και Δικτύων οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης Ευαγγελία Αμανατίδου-Πασχαλίδου,     ψευδώς εμφανίζεται να είναι της τάξεως του 33%. Για παράδειγμα μια μετακίνηση από το Ωραιόκαστρο στην Καλαμαριά απαιτείται το ακόλουθο κόμιστρο: ένα λεωφορείο για τη διαδρομή Ωραιόκαστρο-Βαρδάρης-Εγνατία με ένα εισιτήριο μετεπιβίβασης αξίας 0,90 ευρώ. Στη συνέχεια, ένα λεωφορείο για τη διαδρομή από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι την Καλαμαριά, με ένα βασικό εισιτήριο αξίας 0,80 € . Το σύνολο ανέρχεται σε 1,70 ευρώ, σημειώνοντας μία αύξηση 140% σε σχέση με όσα ίσχυαν μέχρι τώρα. 
Εν μέσω οξύτατης οικονομικής κρίσης, τη στιγμή που η τιμή της βενζίνης βαίνει ανεξέλεγκτα προς το ιστορικά υψηλό των 2 ευρώ το λίτρο, με την ανεργία να εκτινάσσεται στα ύψη και τα εισοδήματα των εργαζομένων να συρρικνώνονται, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ χρηματοδοτούνται με 120 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από το ελληνικό δημόσιο, προκειμένου να παρέχουν στους πολίτες ασφαλείς και οικονομικές μετακινήσεις. Το 2010, λόγω των σκληρών μέτρων λιτότητας, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε σημαντικά, με αποτέλεσμα να αναμένεται σημαντική αύξηση των εσόδων του ΟΑΣΘ. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης, για τους ίδιους λόγους, αναμένεται να είναι μεγαλύτερη το 2011. Ως εκ τούτου, αν η κυβέρνηση υιοθετήσει την πρόταση για τόσο υψηλές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, τότε μετακυλύει το κόστος της οικονομικής κρίσης αποκλειστικά στις πλάτες των πολιτών, εγγυώμενη στο ακέραιο το επιχειρηματικό κέρδος των μετόχων του ΟΑΣΘ.


Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάιο επιχειρήθηκε μια αύξηση κατά 100 % της τιμής των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ με την κατάργηση ουσιαστικά του δικαιώματος της μετεπιβίβασης, η οποία ύστερα από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων της Θεσσαλονίκης περιορίστηκε τελικά σε μία αύξηση της τάξεως του 20%. Το Σεπτέμβριο επιχειρήθηκε η κατάργηση των νυχτερινών δρομολογίων, η οποία θα επιβάρυνε τους εργαζόμενους τη νύχτα. Και αυτό το μέτρο ανακλήθηκε λόγω των κινητοποιήσεων των πολιτών. Για τρίτη φορά μέσα στο 2010 ο ΟΑΣΘ αποπειράται να αυξήσει το κόστος των μετακινήσεων των πολιτών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης επιβάλλοντας την κατάργηση του δικαιώματος μετεπιβιβάσεων με το βασικό εισιτήριο.
Τέλος οι δύο βουλευτές ρωτούν τον υπουργό εάν
1) Προτίθεται να αποτρέψει κάθε αύξηση των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης;
2) Προτίθεται να αποτρέψει την επιπλέον επιβάρυνση των πολιτών, και ιδίως εκείνων των χαμηλότερων εισοδημάτων που ήδη πλήττονται πολλαπλώς από την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης;
3) Προτίθεται να επανεξετάσει το καθεστώς που διέπει τη σχέση της πολιτείας με τον ΟΑΣΘ προς την κατεύθυνση της δημοτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης; 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου