Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Θράσος:Απαλλαγή από δημοτικά τέλη για την Ιχθυόσκαλα ζητά η ΕΤΑΝΑΛ


Πληροφορηθήκαμε το εξής… κουφό. Ότι η διοίκηση της «Εταιρίας Ανάπτυξης Αλιείας» Α.Ε., η γνωστή σε όλους ΕΤΑΝΑΛ,  στην οποία ανήκουν η Ιχθυόσκαλα της Νέας Μηχανιώνας και άλλες 10 ιχθυόσκαλες στην υπόλοιπη χώρα, επικοινώνησε τις τελευταίες ημέρες με το δήμο Θερμαϊκού, ζητώντας να απαλλαγεί από την καταβολή των δημοτικών τελών, με το αιτιολογικό ότι είναι ΔΕΚΟ !!

Σύμφωνα δηλαδή με τη λογική των διοικούντων την ΕΤΑΝΑΛ, δημοτικά τέλη πρέπει να πληρώνουν ο συνταξιούχος των 400 ευρώ, η γιαγιά χωρίς εισοδήματα, ο άνεργος  ή ο μικροαλιέας και μικρομαγαζάτορας και όχι μία εταιρία-κολοσσός,  που θα έπρεπε καταβάλει στο δήμο όχι μόνο όσα πληρώνει σήμερα, αλλά τα διπλάσια και τριπλάσια.
Αυτό το τελευταίο έχει τη δική του εξήγηση, δεδομένου ότι η Ιχθυόσκαλα, με βάση την ημερήσια κίνηση που παρουσιάζει, χρησιμοποιεί τις δημοτικές υπηρεσίες όσο κανένας άλλος πολίτης ή επιχείρηση και εξηγούμαστε γιατί:
Διότι, όπως πρόσφατα αποκάλυψαν με φωτογραφικό ρεπορτάζ τα «Μηχανιώτικα Νέα», η ΕΤΑΝΑΛ αποτελεί μία πηγή ρύπανσης για τη Νέα Μηχανιώνα, τόσο με το σκουπιδαριό που μονίμως υπάρχει γύρω από την ιχθυόσκαλα, ή με τα σκουπίδια που μεταφέρουν τα οχήματα των συναλλασσόμενων με την ιχθυόσκαλα, όσο επίσης και με τα ψαρόνερα που τρέχουν από τα αυτοκίνητα-ψυγεία, τα οποία μεταφέρουν τις κάσες με τα ψάρια προς τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες περιοχές.

Κυκλοφοριακός φόρτος
Χώρια που αυτά τα αυτοκίνητα-ψυγεία προκαλούν κυκλοφοριακό φόρτο στις δύο εισόδους της Ν.Μηχανιώνας, από Αγία Τριάδα και από Πλαγιάρι. Και καθώς μέχρι τώρα καμία δημοτική αρχή δεν προνόησε για τη δημιουργία ενός δρόμου από τον οποίο θα διέρχονται τα αυτοκίνητα-ψυγεία από και προς την ιχθυόσκαλα, αποφεύγοντας να περνάνε μέσα από το κέντρο της πόλης, η διέλευσή τους συντελεί ώστε να καταστρέφεται συχνά η άσφαλτος των δρόμων. Χώρια τους κινδύνους για τους διερχόμενους πεζούν, καθώς οι ιχθυέμποροι είναι πάντα βιαστικοί.
Επομένως θα πρέπει ο δήμος Θερμαϊκού, χωρίς δεύτερη σκέψη, όχι μόνο να μην δεχτεί την απαλλαγή ή μείωση των δημοτικών τελών που πληρώνει η ΕΤΑΝΑΛ, αλλά να τα αυξήσει κιόλας.
Με την ευκαιρία να θυμίσουμε ότι  η ΕΤΑΝΑΛ ΑΕ, που μέχρι το 2007 ήταν θυγατρική της Αγροτικής Τράπεζας, για να μεταβιβαστεί στη συνέχεια στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, διαχειρίζεται τις ιχθυόσκαλες: Πρέβεζας, Κερατσινίου, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Θεσσαλονίκης (Ν.Μηχανιώνας), Χίου, Καλύμνου, Χαλκίδας, Πάτρας, Χανίων και Μεσολογγίου. Ενώ στο πρόγραμμά της είναι η ίδρυση αλιευτικών σταθμών στο Πόρτο Λάγος, Στυλίδα, Πόρτο Χέλι, Μυτιλήνη, Ιεράπετρα, Καλαμάτα, Κατερίνη, κ.λπ..

Ο τρόπος λειτουργίας της ιχθυόσκαλας
 Η Ιχθυόσκαλα είναι το σημείο όπου όλοι οι επαγγελματίες ψαράδες συγκεντρώνουν τα ψάρια τους και γίνεται ο έλεγχος και η διαλογή των ψαριών. Εκεί τσεκάρεται το επιτρεπόμενο μέγεθος των ψαριών και γίνονται οι ανάλογες παρατηρήσεις ή κόβονται τα πρόστιμα (εάν οι ψαράδες δεν έχουν συμμορφωθεί με την προηγούμενη παρατήρηση). Όταν το μέγεθος των ψαριών είναι μικρότερο από το κανονικό τα ψάρια κατάσχονται και καταστρέφονται.
Στη συνέχεια τα ψάρια παραδίνονται στους χονδρέμπορους, οι οποίοι θα αναλάβουν τη διακίνηση και κοστολόγησή τους. Τα ψάρια τοποθετούνται σε τελάρα με πάγο και είναι έτοιμα για την προώθησή τους στην καταναλωτική αγορά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου