Την άμεση αντίδραση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρου Βούγια, προκάλεσε δημοσίευμα για σκανδαλώδεις προσλήψεις, τις τελευταίες ημέρες, συγγενών και φίλων στον ΟΑΣΘ, την ώρα που ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης επέβαλε από την 1η Φεβρουαρίου σημαντικό «χαράτσι» στους Θεσσαλονικείς, αυξάνοντας τις τιμές των επιδοτούμενων από το κράτος εισιτηρίων.
Από το γραφείο του κ. Βούγια εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:
«Με αφορμή δημοσίευμα εφημερίδας της Θεσσαλονίκης της 31 Ιανουαρίου 2010, με τίτλο «Σκανδαλώδεις διορισμοί στον Ο.Α.Σ.Θ.»
ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας, ζήτησε την διενέργεια επείγουσας έρευνας για το θέμα, από τον αρμόδιο ελεγκτικό μηχανισμό του Σώματος Ελεγκτών – Επιθεωρητών του Υπουργείου.
Από το πόρισμα αυτού του ελέγχου, θα επανεκτιμηθεί η αποτελεσματικότητα και η αξιοκρατική λειτουργία του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού του Ο.Α.Σ.Θ. σε σχέση με τις προσλήψεις και εφ’ όσον κριθεί σκόπιμο, θα ληφθούν οι αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες.
Υπενθυμίζεται πως ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού του Ο.Α.Σ.Θ. του 2002, τροποποιήθηκε, ως προς το σκέλος των επίμαχων διατάξεων, το 2009, με απόφαση του τότε αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών της προηγούμενης κυβέρνησης.»
Τι έλεγε το δημοσίευμα
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη», στο διάστημα Δεκέμβριος 2010-Ιανουάριος 2011 έχουν προσληφθεί στον ΟΑΣΘ 24 υπάλληλοι, οι οποίοι στο σύνολό τους είναι συγγενικά πρόσωπα ή γνώριμοι μετόχων και συνδικαλιστών του Οργανισμού. Οι προσλήψεις έγιναν εν κρυπτώ κατόπιν συνεννόησης μεταξύ των στελεχών του ΟΑΣΘ και ορισμένων εκ των συνδικαλιστών, χωρίς προηγουμένως οι νέες θέσεις εργασίας να δημοσιοποιηθούν ούτε στον Τύπο ούτε και στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Ωστόσο θεωρούνται νομότυπες, αφού ο νόμος ο οποίος διέπει τη λειτουργία του ΟΑΣΘ επιτρέπει αυτού του είδους τη διαδικασία για ένα ποσοστό επί των προσλήψεων.
Το καθεστώς αδιαφάνειας όμως χαρακτηρίζει σχεδόν το σύνολο των προσλήψεων, ακόμη και εκείνες οι οποίες δημοσιοποιούνται και αφορούν κυρίως οδηγούς και τεχνικό προσωπικό. Αφορά όμως και τα οικονομικά του Οργανισμού, όπως και τη μετοχική σύνθεσή του, καθώς η πρόσβαση στα ανωτέρω στοιχεία είναι από δυσχερής έως αδύνατη.
Το καθεστώς αδιαφάνειας όμως χαρακτηρίζει σχεδόν το σύνολο των προσλήψεων, ακόμη και εκείνες οι οποίες δημοσιοποιούνται και αφορούν κυρίως οδηγούς και τεχνικό προσωπικό. Αφορά όμως και τα οικονομικά του Οργανισμού, όπως και τη μετοχική σύνθεσή του, καθώς η πρόσβαση στα ανωτέρω στοιχεία είναι από δυσχερής έως αδύνατη.
Εν κρυπτώ προσλήψεις
Εδώ και περίπου έναν μήνα οι διαμαρτυρίες του επιβατικού κοινού για την κατά 40% αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου διαρκώς διογκώνονται. Η αύξηση επιβλήθηκε με τον ισχυρισμό ότι κινδυνεύουν η βιωσιμότητα και η κερδοφορία της επιχείρησης μετά την περικοπή μέρους της κρατικής επιδότησης. Ωστόσο αυτό δεν εμπόδισε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να προχωρήσει σε νέες, σκανδαλώδεις προσλήψεις υπαλλήλων, οι οποίοι είναι συγγενικά πρόσωπα ή γνώριμοι μετόχων του Οργανισμού και συνδικαλιστών. Πρόκειται για 24 νέους υπαλλήλους, εκ των οποίων δεκατέσσερις είναι διοικητικοί, τέσσερις τεχνίτες, δύο βοηθοί τεχνίτη και τέσσερις καθαρίστριες. Τέσσερις εξ αυτών είναι παιδιά μετόχων και οι υπόλοιποι είκοσι παιδιά ή συγγενικά πρόσωπα μετόχων και συνδικαλιστών. Η όλη διαδικασία έγινε εν κρυπτώ και οι νέοι υπάλληλοι έγιναν αντιληπτοί, όταν εμφανίστηκαν στο κτίριο της διοίκησης, για να πιάσουν δουλειά. «Είδαμε ξαφνικά κάποιους να προσέρχονται αναζητώντας γραφεία να εγκατασταθούν και τότε αντιληφθήκαμε ότι έγιναν νέες προσλήψεις», σημειώνει ένα από τα παλαιότερα διοικητικά στελέχη του ΟΑΣΘ.
Για τους αδιαφανείς διορισμούς των «ημετέρων» ρωτήθηκε ανώτατο στέλεχος του Οργανισμού, το οποίο όμως αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο. «Αυτό που συνέβη είναι μεν νομότυπο, αλλά συγχρόνως και ανήθικο, αφού σε εκατοντάδες νέους που ψάχνουν απεγνωσμένα κάποια δουλειά δεν δόθηκε η παραμικρή δυνατότητα, η ψευδαίσθηση έστω, να διεκδικήσουν και εκείνοι μία θέση εργασίας», σημειώνει ένα από τα παλαιότερα διοικητικά στελέχη του ΟΑΣΘ. Την οικονομική διάσταση της υπόθεσης επισημαίνει ένα εκ των κορυφαίων στελεχών: «Ό,τι πετύχαμε με τον οικονομικό εξορθολογισμό των τελευταίων χρόνων πάει στράφι. Οι νέες προσλήψεις μπορεί να ήταν αναγκαίες οι περισσότερες, θα κοστίσουν όμως περισσότερα του 1 εκατομμυρίου ευρώ ετησίως».
gia tis xiliades kommatikes proslipseis tpt...autoi oloi pou milane einai egkathetoi tou sustimatos pou anti na ta valoun me tis trapezes deko kai tis apeires auxiseis stin kathimerinotita mas asxolountai me anousia themata gia ton perissotero kosmo....den yperaspizomai tis proslipseis tou oasthalla auto einai to provlima sti simerini zougkla opou oloi exoume ftasei sto pato tis axioprepeias mas...
ΑπάντησηΔιαγραφή