Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Έρχονται συγχωνεύσεις στα κανάλια;


Στάση αναμονής, εν όψει της νέας τηλεοπτικής πραγματικότητας που πρόκειται να διαμορφωθεί από την ερχόμενη σεζόν, κρατά το σύνολο των τηλεοπτικών επιχειρήσεων της χώρας, σε ένα περιβάλλον όπου νέες ισορροπίες τελούν υπό διαμόρφωση, τόσο στο εσωτερικό της αγοράς όσο και στις σχέσεις της με το χώρο της επικοινωνίας.
Η πρόθεση της κυβέρνησης, να δώσει το «πράσινο φως» στις συγχωνεύσεις και τις συνεργασίες, των καναλιών -όσο κι αν επί του παρόντος φαίνεται να είναι κολλημένη σε διαδικαστικά θέματα- θα επιφέρει θεμελιώδεις αλλαγές στη λειτουργία της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς, αλλά και στις σχέσεις εργασίας.
Στόχος, σύμφωνα με τα στελέχη των καναλιών, είναι η διάσωση των υγιών επιχειρήσεων και η δημιουργία ομίλων που θα μπορούν να αντεπεξέλθουν, τόσο στην κρίση που υπάρχει σήμερα στην αγορά όσο και στο ανταγωνισμό που τα επόμενα χρόνια ενδέχεται να ενταθεί από την είσοδο νέων παικτών στο χώρο της παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Τρεις μεγάλοι πόλοι
Στο νέο αυτό περιβάλλον που διαμορφώνεται, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, διαφαίνεται ότι οδεύουμε προς τη δημιουργία δύο ή τριών ισχυρών τηλεοπτικών πόλων, οι οποίοι, εκμεταλλευόμενοι και την παράλληλη απελευθέρωση της κατηγοριοποίησης του περιεχομένου -που επισημαίνεται ότι θα συνοδεύσει τα μέτρα για τις συγχωνεύσεις-, θα προσαρμόσουν ανάλογα και την παροχή των υπηρεσιών τους, προς τον τηλεθεατή, με βασικό στόχο να μην ανταγωνίζεται ο ένας τον άλλον.
Βάσει των μέχρι τώρα πληροφοριών, η σύγκλιση του Mega με το Star, δεδομένων και των «κοινών σημείων» που υπάρχουν σήμερα στη μετοχική σύνθεση του καναλιού, ενδέχεται να επιβεβαιωθεί.
Η σχέση αυτή αναμένεται να εκμεταλλευτεί τις διατάξεις περί συνεργασιών. Αντίθετα, χρήση των διατάξεων περί συγχωνεύσεων εκτιμάται ότι θα κάνει ο Ant1 με το Μακεδονία, ενώ το Μαρούσι ενδέχεται να επωφεληθεί και από τη ρύθμιση για συνεργασία με τον Alpha.
Στο τρίτο μέτωπο, οι Γερμανοί αποτελούν τον ισχυρό παίκτη της ελληνικής αγοράς, κυρίως βέβαια λόγω της ρευστότητας που διαθέτει η μητρική εταιρεία από τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό. Η στάση του καναλιού της Κάντζας, ωστόσο, αναμένεται να καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό και από το μέλλον του Alter.
Στον Κολωνό, παρά το ότι εκφράζεται αισιοδοξία για την έκβαση των διαπραγματεύσεων με το επενδυτικό κεφάλαιο που διαχειρίζεται η Argo, η κατάσταση θα παραμείνει κρίσιμη, πράγμα που προκαλεί αβεβαιότητα. Οι υψηλές υποχρεώσεις της εταιρείας, σε συνδυασμό με την παράλληλη συρρίκνωση της διαφημιστικής πίτας, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια.
Παρά ταύτα, το μεγάλο ερώτημα για την επόμενη ημέρα, είναι η στάση του τηλεοπτικού σταθμού Σκάι, ο οποίος, δεδομένων των νέων συνθηκών που θα δημιουργηθούν και στις εμπορικές πολιτικές των καναλιών, θα πρέπει να αναζητήσει μια θέση στον «τηλεοπτικό ήλιο» και άρα συνεργασία, αν μη τι άλλο στον εμπορικό τομέα, προκειμένου να αντεπεξέλθει.
Σε ό,τι αφορά το «μέσο τηλεθεατή», η «εικόνα» δεν αναμένεται να αλλάξει δραστικά, τουλάχιστον αρχικά, δεδομένου του ότι σχεδόν όσα κανάλια έβλεπε, θα συνεχίσει να βλέπει. Ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας εκτιμάται ότι θα υπάρξει ωστόσο στον τομέα της εμπορικής πολιτικής.
Μείωση δαπάνης
Στο πρώτο τρίμηνο του έτους, η μείωση της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση ξεπέρασε το 21%, ένα από τα υψηλότερα ποσοστά κάμψης στην ιστορία του μέσου. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί, σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, προσανατολίζονται ήδη και ανεξάρτητα από την ταχύτητα υιοθέτησης των θεσμικών αλλαγών, σε νέα εμπορική πολιτική, από την αρχή της νέας τηλεοπτικής σεζόν.
Πρώτος στόχος η απαλλαγή από βαρίδια του παρελθόντος, όπως για παράδειγμα το καθεστώς επιβράβευσης, για το οποίο εκφράζονται ολοένα και περισσότερο ενστάσεις, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν συμφωνίες σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική. Το πλήγμα που δέχεται η εγχώρια τηλεοπτική δραστηριότητα, στην παρούσα φάση, είναι πολύ ισχυρό για να επιτρέπει ακραία ανταγωνιστικές δραστηριότητες μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου.
(πηγή: εφημερίδα "Ναυτεμπορική")

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου