Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Διασκέδαση πλέον στα σπίτια με παρέα για λόγους οικονομίας

Οι ακριβές συνήθειες αποτελούν παρελθόν για τους περισσότερους Ελληνες καθώς το εισόδηµα συρρικνώνεται . Έτσι, οι περισσότεροι πλέον, λόγω της συγκυρίας, οργανώνουν συγκεντρώσεις σε σπίτια, άλλοτε για να µαγειρέψουν και άλλοτε για να παρακολουθήσουν ταινία ή να παίξουν παιχνίδια δράσης στον υπολογιστή, για να ανταποκριθούν στη νέα πραγµατικότητα της οικονοµικής κρίσης.

Χαρτιά, ταινίες,βιντεοπαιχνίδια, φαγητό και συζητήσεις πρωταγωνιστούν στη νέα µορφή διασκέδασης.
Πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Nielsen για την καταναλωτική εµπιστοσύνη των πολιτών το τελευταίο τρίµηνο του 2010 έδειξε ότι το 81% των Ελλήνων έχει µειώσει τα χρήµατα που δαπανά για την αγορά νέων ρούχων, το 80% για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού, ενώ το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να αντεπεξέλθει στην περιορισµένη αγοραστική του δύναµη. Σύµφωνα µε τα στοιχεία, εννέα στους δέκα έλληνες έχουν κάνει περικοπές στα έξοδά τους, όταν µόλις 6 στους 10 Ευρωπαίους δηλώνουν το ίδιο.

ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΧΡΉΜΆΤΆ. 
Η απαισιοδοξία χαρακτηρίζει την καταναλωτική συµπεριφορά των Ελλήνων και αυτό έχει αντίκρυσµα παντού – και στη διασκέδαση. Ένας στους τέσσερις Ελληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήµατα, όταν στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό είναι ένας στους πέντε. Μάλιστα, η οικονοµία εξακολουθεί να αποτελεί την µεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων µε ποσοστό 40%– το υψηλότερο στην Ευρώπη. Επιπλέον, το 34% δηλώνει πως µε τα χρήµατα που του περισσεύουν ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη,όταν το µέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.

ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.
Για πεσµένη κίνηση – της τάξης του 25% – καθώς και  µικρότερη κατανάλωση ανά πελάτη κάνουν λόγο οι ιδιοκτήτες των καφέ µπαρ. Πλέον, ο περισσότερος κόσµος επιλέγει πλέον να διασκεδάζει µόνο την Παρασκευή ή το Σάββατο και όχι και τις δύο µέρες, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.
Ακόµα πιο άδεια είναι τα µπαράκια της περιοχής τις καθηµερινές. Και εκτός από την κίνηση, έχει µειωθεί και η κατά κεφαλήν κατανάλωση. «Τις µέρες που το µαγαζί είναι γεµάτο, βλέπουµε το βράδυ που κλείνουµε ταµείο ότι η κατανάλωση στο αλκοόλ είναι αρκετά περιορισµένη. Μπορεί να υπάρχει πλήθος, όχι όµως και τζίρος» λένε χαρακτηριστικά οι καταστηματάρχες.
Πάντως, οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες µαγαζιώνι σχυρίζονται ότι τα µέτρα κατάτου καπνίσµατος είναι η κύρια πηγή της πτώσης του τζίρου.
Η δυνατότητα να ξοδεύουν οι άνθρωποι για φαγητό και ποτό δεν είναι ίδια. ∆εν αποτελεί πια βασική ανάγκη η βραδινή έξοδος και η διασκέδαση, κι εκείνοι που θέλουν να µειώσουν τα έξοδά τους «κόβουν» πρώτα από τη διασκέδαση.
Η πτώση της κίνησης στα µαγαζιά είχε ως αποτέλεσµα την κατακόρυφη µείωση του τζίρου όχι µόνο στις µεγάλες πόλεις αλλά σε όλη την Ελλάδα τονίζει ο Γιώργος Καββαθάς, γενικός γραµµατέας της Πανελλήνιας Οµοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελµάτων. «Σύµφωνα µε έκθεση της ICAP για το 2008, η µείωση ήταν γύρω στο 1 δισ. ευρώ τη στιγµή που ο κλάδος είχε πτώση τζίρου της τάξης του 20%. Οπότε αντιλαµβάνεστε για τι νούµερα µιλάµε τώρα που η πτώση τζίρου είναι γύρω στο 50%».
Να και κάποια χαρακτηριστικά νούμερα:
-Το 90% των Ελλήνων έχουν µειώσει τα έξοδά του , τη στιγμή που το 60% των Ευρωπαίων έχουν κάνει το ίδιο.
 -Το 80% των Ελλήνων έχουν µειώσει και κόψει την εκτός σπιτιού διασκέδαση 
-1 στους 4 Έλληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήµατα 
-25% των Ελλήνων έχουν περιορίσει την αγορά αλκοόλ ή επιλέγουν φθηνότερες µάρκες 
-21% έκαναν περικοπές στα έξοδα της κατ’ οίκον διασκέδασης 
-100 εκατ. ευρώ ανέρχεται κάθε χρόνο ο τζίρος της αγοράς βιντεοπαιχνιδιών στην Ελλάδα , αντάμειψε τους κόκκινους υποψήφιους του κράτους. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου