Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Κ.Κούτουκας: "Ρεαλιστικός και εφαρμόσιμος είναι ο προϋπολογισμός"

«Θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια προκειμένου ο προϋπολογισμός να είναι ρεαλιστικός και εφαρμόσιμος», δηλώνει σε συνέντευξή του, μία εβδομάδα πριν τη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, του προϋπολογισμού του δήμου Θερμαϊκού για το 2011, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Διοικητικών και Οικονομικών, Κωστής Κούτουκας.

Αναφορικά με τις υπερβολικές αυξήσεις των δημοτικών τελών ο κ. Κούτουκας σημειώνει ότι δυστυχώς πρέπει να αποπληρωθούν οι τεράστιες οφειλές με τις οποίες προικοδοτήθηκε ο νέος Δήμος και ταυτόχρονα να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες οι οποίες είναι απαραίτητες στους δημότες. Ενώ παρατηρεί ότι ο δήμος Θερμαϊκού βρίσκεται στη σημερινή δυσχερή οικονομική κατάσταση «από τους σύγχρονους «Μαυρογιαλλούρους» της πολιτικής που δυστυχώς εξαπάτησαν, παραπλάνησαν και τελικώς υφάρπαξαν την ψήφο των δημοτών  στο παρελθόν».
Ολόκληρη η συνέντευξή του στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας «Περαία», έχει ως εξής:

Κύριε Κούτουκα, λεφτά τελικά, υπάρχουν;
Ποτέ δεν είπαμε στους δημότες ότι «λεφτά υπάρχουν». Απεναντίας τονίσαμε ιδιαίτερα και κάναμε γνωστό στους κατοίκους κάθε δημοτικού διαμερίσματος την άσχημη οικονομική κατάσταση που θα έχει ο νέος Δήμος. Η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα είτε σπατάλης και κακοδιοίκησης,  είτε επενδυτικών αναγκών οι οποίες,  σε συνδυασμό με την οικονομική υποχρηματοδότηση των δήμων, δημιούργησαν το οικονομικό αποτέλεσμα το οποίο καλούμαστε να διαχειριστούμε με σύνεση και προσοχή. Μάλιστα, πρέπει να προσφέρουμε  ουσιαστικές  υπηρεσίες προς τους δημότες, οι οποίες να συνεχίσουν να παρέχονται στην κάθε έδρα πρώην δήμου, περιορίζοντας ταυτόχρονα δραστικά τη «σπάταλη» και σε πολλές περιπτώσεις παράνομη  λογική που μας έφερε σε αυτό το σημείο.

Ποιο είναι το οικονομικό «άνοιγμα» τη δεδομένη στιγμή στο νέο Δήμο Θερμαϊκού, που οφείλεται αυτό, και πότε θα έχουμε μια ολοκληρωμένη αποτίμηση του χρέους για το δήμο;
Θα μου επιτρέψετε να μην σας αναφέρω συγκεκριμένα ποσά, τα οποία άλλωστε αλλάζουν  όσο προχωρά η απογραφή που διενεργείται από τις υπηρεσίες και την συσταθείσα επιτροπή για το σκοπό αυτό.  Να σας πληροφορήσω ότι αυτή η διαδικασία δεν είναι καθόλου εύκολη αφού δεν είναι μια απλή καταγραφή του ταμείου του νέου δήμου αλλά απαιτεί την πλήρη καταγραφή των χρεών του δήμου στους προμηθευτές και ταυτόχρονα την καταγραφή των οικονομικών δεσμεύσεων που ανέλαβαν οι πρώην δήμοι με τις αποφάσεις Δημάρχων, Δημοτικών Συμβουλίων και Δημαρχιακών επιτροπών καθώς επίσης και την καταγραφή των οφειλών στα εκτελούμενα έργα καθώς και την καταγραφή όλων των περιουσιακών στοιχείων του νέου Δήμου. Η απογραφή αφού ολοκληρωθεί μέσα στον τρέχον μήνα, θα εγκριθεί από την Οικονομική Επιτροπή καθώς και από ορκωτό λογιστή που θα εκδώσει και το πιστοποιητικό ελέγχου.

Υπάρχουν περιπτώσεις (οικονομικές ατασθαλίες) για τις οποίες κάποιοι πρέπει να καθίσουν στο σκαμνί; και αν ναι, είστε διατεθειμένοι να το κάνετε;
Είναι γνωστό σε όλους τους δημότες ότι συγκεκριμένα περιστατικά κακοδιοίκησης ή διαφθοράς  έχουν πάρει ήδη το δρόμο της δικαιοσύνης. Ο Δήμαρχος, με εντολή του, έδωσε τις κατευθύνσεις προς όλες τις υπηρεσίες προκειμένου να τηρηθεί η νομιμότητα σε κάθε περίπτωση χωρίς όμως ταυτόχρονα να αδικηθεί  κανείς, είτε αιρετός είτε εργαζόμενος. Να είστε λοιπόν βέβαιος ότι η νέα διοίκηση θα κάνει το καθήκον της. 

Διοικητικές υπηρεσίες, οικονομικές υπηρεσίες, γραφεία, αρμοδιότητες ήρθαν με τον Καλλικράτη να συγχωνευτούν. Σε τι φάση βρίσκεται η αναδιοργάνωση όλων αυτών των υπηρεσιών;
Όπως είπα και παραπάνω στόχος της διοίκησης είναι ο πολίτης να εξυπηρετείται ταυτόχρονα στις έδρες των πρώην Δήμων. Πιστεύω ότι το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό παρότι όπως θα παρατήρησαν οι δημότες στους πρώην  δήμους Μηχανιώνας και Επανομής οι υπάλληλοι και οι εργάτες  που σταμάτησαν να εργάζονται ήταν πολλοί. Η αναδιοργάνωση βέβαια των υπηρεσιών  όπως εμείς την οραματιζόμαστε, σήμερα που μιλάμε δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Το εγχείρημα άλλωστε του «Καλλικράτη» είναι μεγάλο,  θα διαρκέσει χρόνο και καλούμαστε να το πετύχουμε με πενιχρούς πόρους και  απίστευτες αρμοδιότητες.

Πότε θα είναι ο δήμος 100% έτοιμος να λειτουργήσει διοικητικά με τη μορφή που το θέλει ο Καλλικράτης;
Οι ημερομηνίες για το «στήσιμο» του νέου Δήμου τρέχουν καθημερινά αλλά ταυτόχρονα απαιτείται από  την  πολιτεία πλήθος διαταγών και εγκυκλίων οι οποίες έρχονται την τελευταία στιγμή. Ο «Καλλικράτης» θα δίνει αρμοδιότητες στους Δήμους έως και την αρχή του τρίτου έτους της δημοτικής περιόδου, άρα πιστεύω ότι τον Ιούνιο του 2013  είναι μια ημερομηνία   που πιθανά να έχουμε την ολοκλήρωση των νέων δομών.

Με λίγα λόγια ποια είναι τα κύρια έσοδα του δήμου μας; Πόσα από αυτά προέρχονται από το κράτος, πόσα από την Ευρώπη και πόσα από ιδίους πόρους;
Τα έσοδα του Δήμου προέρχονται στην πλειοψηφία τους από τρείς κατηγορίες, α) την κρατική επιχορήγηση (ΚΑΠ, ΣΑΤΑ, κτλ.), β) από τα δημοτικά τέλη, και γ) από την εκμετάλλευση της περιουσίας και από ευρωπαϊκά προγράμματα. Οι κυριότερες δαπάνες είναι οι δαπάνες καθαριότητας και φωτισμού, δαπάνες μισθοδοσίας των εργαζομένων καθώς και οι δαπάνες συντήρησης των παγίων στοιχείων του δήμου (δρόμοι, κτίρια, μηχανολογικός εξοπλισμός κτλ.)  Το σύνολο των εσόδων και των εξόδων θα διαμορφωθεί στις επόμενες ημέρες με την ολοκλήρωση του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος. Αυτό που πρέπει να κρατήσετε είναι το γεγονός ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια προκειμένου ο προϋπολογισμός να είναι ρεαλιστικός και εφαρμόσιμος.

Ποιες δαπάνες πρέπει να περιορίσει άμεσα ο δήμος και αν έχει ήδη περιορίσει κάποιες ποιες είναι αυτές;
Ο Δήμος πρέπει να περιορίσει τη σπατάλη σε κάθε κατηγορία δαπανών. Αυτό κάνουμε ήδη από την πρώτη ώρα που αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου και με αυτό τον τρόπο θα πορευτούμε σε όλη μας τη θητεία.

Στο τελευταίο Δ. Σ. μετά από εισήγηση δική σας ψηφίστηκε η αύξηση των δημοτικών τελών. Ενώ τα νοικοκυριά είναι οικονομικά γονατισμένα έρχεστε να τους επιβαρύνετε ακόμα περισσότερο με αυξήσεις έως και 24 %, γιατί;
Όπως ένας υπουργός δεν υλοποιεί  την προσωπική του  πολιτική αλλά την πολιτική της κυβέρνησης έτσι και ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών δεν εκφράζει την προσωπική του «διάθεση»  αλλά τη συλλογική απόφαση της Διοίκησης. Άλλωστε οι  δύσκολες αποφάσεις απαιτούν τη μεγαλύτερη δυνατή  συναίνεση, και ίσως δεν επαρκεί μόνο η πλειοψηφούσα παράταξη, αλλά απαιτείται ευρύτερη πλειοψηφία. Για να σας απαντήσω όμως και επί της ουσίας, θα σας πω ότι δυστυχώς η οικονομική κατάσταση του νέου Δήμου είναι λίγο πολύ γνωστή σε όλους. Θα πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να μην χύνουν κάποιοι, τόνους υποκριτικών  δακρύων  για τις μεγάλες πράγματι αυξήσεις σε ένα κομμάτι των δημοτών, το οποίο είχε και τα μικρότερα τέλη και τα οποία είναι ακόμη, τα χαμηλότερα του νέου Δήμου. Δυστυχώς είναι ανάγκη να χρηματοδοτήσουμε τις τεράστιες οφειλές με τις οποίες προικοδοτήθηκε ο νέος Δήμος και ταυτόχρονα να συνεχίσουμε να παρέχουμε υπηρεσίες οι οποίες είναι απαραίτητες στους δημότες.

Ο δήμος διατρέχει άμεσο κίνδυνο κάποια στιγμή να αφήσει απλήρωτους τους εργαζόμενούς του;
Ο κίνδυνος που αναφέρεται είναι πάντα υπαρκτός σε οποιοδήποτε οργανισμό. Η δημοτική αρχή είναι  παρούσα, θα  λάβει κάθε απαραίτητο μέτρο και θα ασκήσει  όποια πολιτική κριθεί αναγκαία προκειμένου να μην απειληθεί  κάτι τέτοιο.   Όπως θα έχετε αντιληφθεί αυτό που έχει συμβεί με απλήρωτους εργαζόμενους είναι πραγματικά απαράδεκτο. Θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια ακόμη και αν οι πολιτεία δεν πληρώνει στο Δήμο όσα οφείλει από προγράμματα που η ίδια ενέκρινε, (όπως ο μαζικός αθλητισμός, η μερική απασχόληση κτλ.) να πληρώσει ο Δήμος  τους εργαζόμενους, επαναπροσδιορίζοντας όμως τη στάση μας για τα επόμενα χρόνια, αφού οι δημότες δεν μπορεί να επιβαρύνονται διαρκώς και αδιακρίτως.

Υπάρχουν δυνατότητες να «επενδύσει» ο δήμος για να αυξήσει τα έσοδα του; και αν ναι ποιες είναι αυτές;
Ο Δήμος δεν είναι ένας κερδοσκοπικός οργανισμός. Άλλωστε έχει αποδειχθεί ότι το δημόσιο γενικά δεν είναι καλός επιχειρηματίας. Οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν είναι στον τομέα των υποδομών προκειμένου ο τόπος μας να γίνει ελκυστικότερος στην επιχειρηματικότητα και μέσω αυτής στην αύξηση των θέσεων απασχόλησης. Πρωταρχικός επίσης σκοπός είναι να αξιοποιηθεί η σε πολλές περιπτώσεις «κοιμώμενη» περιουσία του Δήμου. Ο παραπάνω σκοπός μπορεί να φαντάζει εύκολα υλοποιήσιμος  για κάποιον που δεν γνωρίζει τις διαδικασίες του  δημοσίου  αλλά η πραγματικότητα της ελληνικής γραφειοκρατίας είναι δυστυχώς αποθαρρυντική.

Την άνοιξη θα πραγματοποιηθεί η πανελλαδική πληθυσμιακή απογραφή. Γιατί οι δημότες πρέπει να απογραφούν εδώ;
Ο συνολικός πληθυσμός που θα καταγραφεί με την απογραφή βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με τους οικονομικούς πόρους που θα παρέχονται στο Δήμο μας από την κεντρική εξουσία. Ως εκ τούτου, είναι σαφές ότι όσο περισσότεροι απογραφούμε τόσο μεγαλύτερη ια είναι και η επιχορήγησή μας και είναι επόμενο, περισσότερα χρήματα να μεταφράζονται σε καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών προς τους δημότες. Πρέπει να κατανοήσουν όλοι  ότι έχουν άμεσο όφελος από την απογραφή τους στον πραγματικό τόπο κατοικίας τους.
Κλείνοντας θα ήθελα να διαβεβαιώσω τους δημότες ότι η νέα Διοίκηση του κ. Αλεξανδρή θα εργαστεί με ζήλο χωρίς «κτυπήματα» στην πλάτη, χωρίς να υπόσχεται στους πάντες, τα πάντα, χωρίς λαϊκισμούς και άναρθρες κραυγές, θα είναι ωφέλιμη στους δημότες.   Άλλωστε στο χαμηλό αυτό σημείο  μας έφτασαν οι σύγχρονοι «Μαυρογιαλλούροι» της πολιτικής που δυστυχώς εξαπάτησαν, παραπλάνησαν και τελικώς υφάρπαξαν την ψήφο των δημοτών  στο παρελθόν,  ως πολλά υποσχόμενοι και τελικώς πολλά «εισπράττοντας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου