Σε όλους σχεδόν τους δήμους της χώρας, έχει προχωρήσει η διαδικασία για την δημιουργία της «Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης», ένα θεσμοθετημένο όργανο από τον «Καλλικράτη» που ενισχύει την τοπική Δημοκρατία και ενθαρρύνει τη συμμετοχή των πολιτών. Μόνο στο δήμο Θερμαϊκού δεν ακούγεται τίποτα μέχρι στιγμής για το θέμα αυτό. Τι συμβαίνει; Θα συγκροτηθεί η επιτροπή και πότε στο δήμο μας;
Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης που προβλέπεται από το άρθρο 76 του Ν. 3852/2010.(Καλλικράτης), είναι ένα σημαντικό θεσμοθετημένο όργανο, που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην προώθηση και επίλυση των προβλημάτων του Δήμου. Μία επιτροπή, που δίνει βήμα στους κοινωνικούς εταίρους, στους φορείς αλλά και στους απλούς δημότες, για να μπορoύν από κοινού με τη Δημοτική Αρχή να καταγράφουν και να δρομολογούν λύσεις στα μικρά και μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τις τοπικές κοινωνίες
Όπως προβλέπεται αναλυτικά στο άρθρο 76:
«1. Στους δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) κατοίκους συγκροτείται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των μελών του και εκδίδεται εντός δύο (2) μηνών από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών, δημοτική επιτροπή διαβούλευσης ως όργανο με συμβουλευτικές αρμοδιότητες. Η διάρκεια της θητείας της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης δεν υπερβαίνει τα δυόμιση έτη.
Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης αποτελείται από εκπροσώπους των φορέων της τοπικής κοινωνίας, όπως:
α) των τοπικών εμπορικών και επαγγελματικών συλλόγων και οργανώσεων
β) των επιστημονικών συλλόγων και φορέων
γ) των τοπικών οργανώσεων εργαζομένων και εργοδοτών
δ) των εργαζομένων στο δήμο και τα νομικά του πρόσωπα
ε) των ενώσεων και συλλόγων γονέων
στ) των αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων και φορέων
ζ) των εθελοντικών οργανώσεων και κινήσεων πολιτών
η) άλλων οργανώσεων και φορέων της κοινωνίας των πολιτών
θ) εκπρόσωποι των τοπικών συμβουλίων νέων και
ι) δημότες.
Ο συνολικός αριθμός των μελών της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου, μπορεί να είναι από είκοσι πέντε (25) έως πενήντα (50) μέλη. Σε ποσοστό ένα τρίτο (1/3) του συνολικού αριθμού των μελών εκπροσώπων φορέων ορίζονται επιπλέον μέλη, μετά από κλήρωση, δημότες εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους καθώς και όσοι είναι εγγεγραμμένοι στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους. Στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης, προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο αντιδήμαρχος που ορίζει ο δήμαρχος με απόφασή του. Στις συνεδριάσεις της επιτροπής καλούνται κατά περίπτωση και συμμετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου και εκπρόσωποι αρμόδιων κρατικών αρχών, των τοπικών οργανώσεων πολιτικών κομμάτων, καθώς και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο δημοτικό συμβούλιο.
2. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης:
α) Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης του δήμου, το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου.
β) Γνωμοδοτεί για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος, που παραπέμπονται σε αυτή από το δημοτικό συμβούλιο ή τον δήμαρχο.
γ) Εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών. δ) Δύναται να διατυπώνει παρατηρήσεις επί του περιεχομένου των κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεων οι ο- ποίες εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 79 του Κ.Δ.Κ..
Η διατύπωση γνώμης από τη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης δεν αποκλείει την παράλληλη ηλεκτρονική διαβούλευση με τους πολίτες, μέσω διαδικτύου. Οι προτάσεις της ηλεκτρονικής διαβούλευσης συγκεντρώνονται και συστηματοποιούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και παρουσιάζονται από τον πρόεδρο της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης κατά την αντίστοιχη συνεδρίασή της.
3. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του προέδρου της, υποχρεωτικά μια φορά το χρόνο, πριν από τη σύνταξη των προσχεδίων του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης και τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες για άλλα θέματα που εισάγονται προς συζήτηση. Η πρόσκληση κοινοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο μέσο επτά (7) εργάσιμες ημέρες πριν τη συνεδρίαση και περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη, τον τόπο, την ημερομηνία και την ώρα της συνεδρίασης και συνοδεύεται από εισήγηση επί των υπό συζήτηση θεμάτων. Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα, οπότε θεωρείται σε κάθε περίπτωση ότι υφίσταται απαρτία. Η γραμματειακή υποστήριξη της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης γίνεται από τις υπηρεσίες του δήμου και τηρούνται πρακτικά. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης διατυπώνει τη γνώμη της μετά από σχετική συζήτηση. Στην εισήγησή της αναγράφονται όλες οι γνώμες που διατυπώνονται.
4. Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να ψηφίζει σχετικό κανονισμό διαβούλευσης, ο οποίος ρυθμίζει όλα τα θέματα τα σχετικά με τις διαδικασίες διαβούλευσης, τη συμμετοχή φορέων και πολιτών σε αυτή, καθώς και την παρουσίαση των πορισμάτων της διαβούλευσης στο αρμόδιο όργανο του δήμου.
Όπως είπαμε στην αρχή, σε πολλούς Δήμους της χώρας μας έχει ήδη συγκροτηθεί αυτή η επιτροπή ή έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τη συγκρότησή της, αφού σύμφωνα με το Νόμο, η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα πρέπει να ληφθεί-εκδοθεί εντός δύο μηνών από την εγκατάσταση των Δημοτικών Αρχών, εν προκειμένω δηλαδή, θα έπρεπε να είχε ληφθεί μέχρι σήμερα που τελείωσε ο Φεβρουάριος.
Το ερώτημά μας είναι; Έχουν δρομολογηθεί έστω κάποιες διαδικασίες στο δήμο Θερμαϊκού για την δημιουργία της Επιτροπής Διαβούλευσης;
Ήδη, μπήκε ο Μάρτιος και όσο και αν ψάξαμε στην ιστοσελίδα του Δήμου, δεν μπορέσαμε να βρούμε τη σχετική προκήρυξη-πρόσκληση προς τους κοινωνικούς εταίρους (συλλόγους, σωματεία κ.α.). Ούτε μάθαμε να έχει φτάσει έντυπη πρόσκληση στα Δ.Σ. των συλλόγων, σωματείων και άλλων φορέων που δραστηριοποιούνται στα όρια του Δήμου μας, ούτως ώστε να συνεδριάσουν και να προτείνουν προς το Δημοτικό Συμβούλιο εκπρόσωπο ή εκπροσώπους. Τι συμβαίνει λοιπόν; Θα μας δώσει μία απάντηση η διοίκηση του Δήμου;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου