Οι παγίδες τις οποίες κρύβει το διαδίκτυο, αναφέρθηκαν στην ημερίδα, που οργανώθηκε την Τρίτη στο υπουργείο Παιδείας με την ευκαιρία της «Hμέρας Ασφαλούς Δικτύου», όπως ήταν η σημερινή. Ομιλητές στην ημερίδα, εκτός από την υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου, ήταν ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Μ. Κοντογιάννης, εκπρόσωποι του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Δικτύου αλλά και έφηβοι που εξέθεσαν τις εμπειρίες τους από το Διαδίκτυο.
Ορισμένα παιδιά ανέφεραν εμπειρίες δικές τους ή των συμμαθητών τους για τις παγίδες και τα προβλήματα του Διαδικτύου. Ένας μαθητής ανέφερε την περίπτωση συμμαθήτριάς του που είχε κλαπεί ο κωδικός του email της, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να στέλνει άγνωστος μηνύματα στους γνωστούς της, προκαλώντας προβλήματα στην ίδια την μαθήτρια που, φυσικά, δεν είχε ιδέα. Αποτέλεσμα ήταν η μαθήτρια να πάθει κατάθλιψη, να μην μπορεί να αντιδράσει, να αρχίσει να κλείνεται στον εαυτό της και στο δωμάτιό της χωρίς να θέλει να βγει έξω.
Τέτοια προβλήματα ανέφεραν και άλλοι μαθητές, ενώ έγινε γνωστό ότι τουλάχιστον 90 έφηβοι έχουν προσβληθεί από την «εξάρτηση» των βιντεοπαιχνιδιών.
Η υπουργός Παιδείας επεσήμανε τη σοβαρότητα και τις διαστάσεις του προβλήματος και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο μεγαλύτερο δίκτυο στη χώρα μας που είναι το σχολικό: «Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν, τόνισε, να προστατεύσουμε τα παιδιά και να μάθουν να χρησιμοποιούν δημιουργικά το Διαδίκτυο».
Επίσης, τόνισε ότι το νέο ψηφιακό σχολείο πρέπει να περιλαμβάνει την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών που θα μάθουν να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως χρήσιμο εργαλείο. Κι αν το μάθουν τώρα, θα το χρησιμοποιούν σε όλη τους τη ζωή. Γιατί η δική μας γενιά είναι αυτή που μπαίνει στο Διαδίκτυο, ενώ τα παιδιά είναι η γενιά που γεννήθηκε στην εποχή του Διαδικτύου. Ήδη έχουν αναληφθεί πολλές πρωτοβουλίες και προς την κατεύθυνση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ενώ ειδικές οδηγίες κυκλοφορούν σε βιβλιαράκι αλλά και στο Διαδίκτυο.
Ο Μ. Κοντογιάννης επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι το υπουργείο Παιδείας έστειλε εγκύκλιο στις εκπαιδευτικές διευθύνσεις και τις σχολικές μονάδες της χώρας με την οποία ενημερώνει ότι δημιουργήθηκε «μνημόνιο» με τους φορείς όπου θα μπορούν να απευθύνονται μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί για θέματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης από τυχόν δύσκολες καταστάσεις που συναντούν οι μαθητές στο Διαδίκτυο.
Ορισμένα παιδιά ανέφεραν εμπειρίες δικές τους ή των συμμαθητών τους για τις παγίδες και τα προβλήματα του Διαδικτύου. Ένας μαθητής ανέφερε την περίπτωση συμμαθήτριάς του που είχε κλαπεί ο κωδικός του email της, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να στέλνει άγνωστος μηνύματα στους γνωστούς της, προκαλώντας προβλήματα στην ίδια την μαθήτρια που, φυσικά, δεν είχε ιδέα. Αποτέλεσμα ήταν η μαθήτρια να πάθει κατάθλιψη, να μην μπορεί να αντιδράσει, να αρχίσει να κλείνεται στον εαυτό της και στο δωμάτιό της χωρίς να θέλει να βγει έξω.
Τέτοια προβλήματα ανέφεραν και άλλοι μαθητές, ενώ έγινε γνωστό ότι τουλάχιστον 90 έφηβοι έχουν προσβληθεί από την «εξάρτηση» των βιντεοπαιχνιδιών.
Η υπουργός Παιδείας επεσήμανε τη σοβαρότητα και τις διαστάσεις του προβλήματος και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο μεγαλύτερο δίκτυο στη χώρα μας που είναι το σχολικό: «Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν, τόνισε, να προστατεύσουμε τα παιδιά και να μάθουν να χρησιμοποιούν δημιουργικά το Διαδίκτυο».
Επίσης, τόνισε ότι το νέο ψηφιακό σχολείο πρέπει να περιλαμβάνει την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών που θα μάθουν να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως χρήσιμο εργαλείο. Κι αν το μάθουν τώρα, θα το χρησιμοποιούν σε όλη τους τη ζωή. Γιατί η δική μας γενιά είναι αυτή που μπαίνει στο Διαδίκτυο, ενώ τα παιδιά είναι η γενιά που γεννήθηκε στην εποχή του Διαδικτύου. Ήδη έχουν αναληφθεί πολλές πρωτοβουλίες και προς την κατεύθυνση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ενώ ειδικές οδηγίες κυκλοφορούν σε βιβλιαράκι αλλά και στο Διαδίκτυο.
Ο Μ. Κοντογιάννης επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι το υπουργείο Παιδείας έστειλε εγκύκλιο στις εκπαιδευτικές διευθύνσεις και τις σχολικές μονάδες της χώρας με την οποία ενημερώνει ότι δημιουργήθηκε «μνημόνιο» με τους φορείς όπου θα μπορούν να απευθύνονται μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί για θέματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης από τυχόν δύσκολες καταστάσεις που συναντούν οι μαθητές στο Διαδίκτυο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου