Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Ξεκαρδιστικά μαθήματα ιστορίας από τον Ιεροκλή και τον Σταρόβα


Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης με τον Δημήτρη Σταρόβα, έδωσαν και φέτος στην Αθήνα, στην Πλάκα, ρεσιτάλ γέλιου με τους «Αγαμους Θύτες». Από τους σπαρταριστούς μονολόγους του Ιεροκλή σας δίνουμε παρακάτω μια χορταστική γεύση. Ο εξάψαλμος του καθηγητή προς τους ανιστόρητους μαθητές και το… πρωινάδικο μιας σύγχρονης κυρίας. Οι Άγαμοι Θύται μετά από μια τετραετία δημιουργικής αντρανάπαυσης (κοινώς: αφασίας) επιστρέφουν εναντίον σας δριμύτεροι και παγκοσμιοποιημένοι, ως «Άγαμοι Θύται International».

Οι βετεράνοι  της ιστορικής ηγεσίας της οργάνωσης κάνουν ηρωικό come back, ενισχυμένοι με προσφάτως στρατολογημένα νέα, πειραγμένα στελέχη και σε συνεργασία με  σατιρικούς μουσικοθεατρικούς μακαρονάδες, διάσημους στο παγκόσμιο χωριό, που έρχονται και σπρώχνουν κι αυτοί προς την κορύφωση, ή προς τον γκρεμό, όσο μπορούν.
Οι «Άγαμοι Θύται International» μετά από τόσον καιρό, σας τα' χουν μαζεμένα και τα ρίχνουν χοντρά. Ξεκίνησαν τέλη Δεκεμβρίου στον«Ζυγό» (με ωροσκόπο γαλέο) ορμονικά και με ένα νεανικο-γρηάλιτυ πρόγραμμα θριαμβεύοντας σ' όλες τις δημοσκοπήσεις και στα exit pool, διώχνοντας κόσμο που δεν χωράει στην αίθουσα κι ανεβάζοντας έτσι το προεκλογικό σασπένς σε υπόγεια ύψη. 
Η λαμπερά τριτοκοσμική καθημερινότητα της χώρας, οι φαμίλιες τής πολιτικής, ο πανουργολαβισμός ,  ο σεξο-αγροτουρισμός, τα αγαμοδάνεια, μπλέκουν τον Ιεροκλίξ και τον Σταροβελίξ σε νέες περιπέτειες χωρίς τελειωμό. Οι Ολυμπιακές σαρκοφάγοι, τα ευρωπαϊκά πακέτα, οι τρύπες των εγκαινίων, η φτωχαλαζονική μεγαλοπρέπεια του Έλληνος του οποίου ο τράχηλος ζυγόν δεν υπομένει (εκτός αν είναι το μαγαζί «Ζυγός») αντιμετωπίζονται με ολική άλεση, ολική επαναφορά και διουρητική διάθεση. Σας δίνουμε στη συνέχεια ένα μικρό απόσπασμα από το κείμενο της παράστασης:

Μαθήματα ιστορίας
ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΑ όλ’ αυτά. Είναι δυνατόν Παπαδόπουλε να μου γράφεις τέτοιες αηδίες στο διαγώνισμα ότι Δαρείου και Παρισάτιδος γίνονται παίδες δυο χώρια… τα ξώγαμα; Και τη Σαπφώ, αναίσθητε, που καταγόταν από τη Λέσβο και τη λέμε Λεσβία να μου την αναφέρεις διαρκώς ως Σαπφώ η τζιβιτζιλού; 
Ελεος, μπορώ να κατανοήσω τη σύγχυση από την οποία διακατέχεστε μέχρι ενός σημείου, δεν μπορεί να έρχεται η Σαββίδου και να με ρωτά αν ο Χατζιδάκις πρώτα έγραψε τον «Μεγάλο Ερωτικό» και μετά πούλησε την «Ολυμπιακή»… Είναι τραγικά όλ’ αυτά. 
ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ότι οι λαϊκοί αοιδοί χρησιμοποιούν ψευδώνυμα διακεκριμένα ονόματα ποιητών και συγγραφέων αλλά προς Θεού… η Κόλαση δεν είναι μπουζουξίδικο στο οποίο τραγουδάει ο Δάντης και κατά συνέπεια οι «Παράλληλοι Βίοι» δεν είναι το τελευταίο σουξέ του Πλούταρχου. Ακόμα κι αν δεν παρακολουθείτε προσεκτικά το μάθημα της Ιστορίας με τόσες φορές που έχουμε εορτάσει την 25η Μαρτίου, είναι ανήκουστο να πιστεύετε ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός είναι… ιδιοκτήτης καταστημάτων κινητής τηλεφωνίας στην Παλαιά Πάτρα. 
Σε λίγο θα σκεφτόμαστε αν ο Λεωνίδας έπεσε εις Θερμοπύλας ή κατασκευάζει ψησταριές και αντί για δόρυ κρατεί κοντοσούβλι… 

ΟΛΟΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ποδόσφαιρο, όλοι, αλλά δεν αποκαλούμε τον αρχαίο συγγραφέα τον Αριανό «κίτρινο σκουλήκι» ούτε τον Ηρακλή «παλιόγρια» που σκότωσε τη Λερναία Υδρα, δηλαδή τι απέμεινε; Σε λίγο θα μου πείτε ότι ο Σωκράτη Κόκκαλης ήπιε το κώνειο επειδή πούλησε τον Ολυμπιακό και παρεμπιπτόντως τι θα πει σήκωσε την κούπα; Ποια κούπα ανόητοι; Κύπελλο το λέμε, κύλιξ αμφορεύς επειδή έχει δυο χερούλια… Είναι τραγικά όλ’ αυτά. 
Τραγικό είναι επίσης να πιστεύετε ότι ο Ναός Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης εδώ πιο κάτω ανεγέρθη με τη χορηγία του Χάρη Ρώμα και της Ελένης Ράντου… Θα μου πείτε βέβαια επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως και πάσης μαλακίας, που λέει και ο Θουκυδίδης, τι να κάμετε κι εσείς… Προχθές, στη συνέλευση των καθηγητών, συνάδελφος μαθηματικός επέμενε… αφού ο Θουκυδίδης τελειώνει σε ίδης ότι είναι Πόντιος… 
ΑΡΙΣΤΕ ΜΑΘΗΤΗ Ιωαννίδη, αγαπάς την ποίηση και τη λογοτεχνία αλλά, παιδί μου, δεν επέστρεψε μετά από 20 χρόνια στην Ιθάκη ο… Οδυσσέας Ελύτης που τον περίμενε η γυναίκα του η Πηνελόπη Δέλτα και ο αδελφός της ο Μιχάλης Δέλτα που είναι ξάδελφος του Κωνσταντίνου Βήτα… αναλφάβητε, και η Χαρίδου εκεί να πιστεύει πως όταν σας ομιλώ για την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σας ομιλώ για την γκόμενα του Σχορτσιανίτη… Ο Σοφοκλής, Χαρίδου, δεν ήταν Αιθίοψ!

Η ατζέντα της σύγχρονης γυναίκας

ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ παρότι, φέτος, έχω περιοριστεί στα απαραίτητα… Είμαι πάρα πολύ καλά, πηγαίνω 3 φορές την εβδομάδα στο γυμναστήριο, 1 στο κομμωτήριο, 1 στην αισθητικό, μία στις 15 στον διαιτολόγο, 2 στον ρεφλεξολόγο, 1-2 στο αδυνάτισμα με βελονισμό, 3 στο fitness και σιάτσου, 3 τζούντο και κουνγκ φου, γαλλικό μανικιούρ διαχρονική αξία δύσκολο να το επιτύχεις μόνη, ταγκό, Χόντος, μπότοξ, σολάριουμ, χαμάμ, ρέικι, λάτιν, πηγαίνω 3 φορές την εβδομάδα στον ψυχαναλυτή, είμαι πάρα πολύ καλά… Μισή φορά στην πεθερά, αποτρίχωση με λέιζερ, πεντικιούρ, σούπερ μάρκετ, ένα τέταρτο στους φίλους μου, σεξ στο Διαδίκτυο όλων των ειδών… 
ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ… Είμαι εναντίον της κυτταρίτιδας, καλά με τον εαυτό μου τον συνάνθρωπό μου, κακά με τα λίπη, τα άγρια λίπη, τα κορεσμένα λίπη, τα καμένα λίπη, τα τσιγαρισμένα λίπη, λέω ναι στη σιλικόνη, το ξανθό, το ντεκαπάζ, τη λιποαναρρόφηση τελεία κομ. Μια τρώω μια δεν τρώω, μια τρώω και ξερνάω, κοιμάμαι δεν πίνω το καταπίνω, πίνω πράσινο τσάι… 
ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ… είμαι… γενναιόδωρη… με συγκινούν τα παιδιά της Αφρικής… με συγκινούν οι μαύροι… ανακυκλώνομαι και αγαπώ όλο τον κόσμο γιατί μέσα του είμαι εγώ, άνοιξα το ένα φύλλο την εικόνα μου να δω, μ’ αγαπώ γιατί είμαι ωραία, μ’ αγαπώ γιατί είμαι μοιραία, μ’ αγαπώ… γιατί είμαι εγώ!

- Ρε πού έχουμε μπλέξει τώρα…
- Εμπλεξες γιατί δεν ξέρεις ποιος είμαι εγώ.
- Ακου να σου πω, ούτε εγώ θέλω να ξέρω ποιος είσαι εσύ, ούτε εσύ ποιος είμαι εγώ.
- Ρε έτσι σε μεγάλωσαν οι γονείς σου; Ακου να μην ξέρει ποιος είμαι εγώ…
- Τώρα δηλαδή τι θέλετε… Κάτι σας έχει πέσει… Ναι, φύσα, σιγά μην το βρεις.
- Εχω αλτσχάιμερ.
- Ετσι γράφει;
- Ωραίο όνομα, ξένος είσαι;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου