Χιλιάδες μαθητές του νομού Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με τη μεταφορά τους στα σχολεία, καθώς οι ιδιοκτήτες λεωφορείων διέκοψαν από σήμερα τις μεταφορές, λόγω της μη καταβολής των περσινών οφειλών τους, και της μη υπογραφής της σύμβασης για την τρέχουσα σχολική χρονιά. Tο πρωί, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, οι λεωφορειούχοι παρέταξαν τα λεωφορεία τους έξω από το κτίριο της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας (πρώην νομαρχία), αποκλείοντας την είσοδο.
Το πρόβλημα αφορά περίπου 7.000 μαθητές του νομού Θεσσαλονίκης (από το σύνολο των 11.500 μεταφερόμενων μαθητών, εξαιρούνται αυτοί των ειδικών, των μουσικών και των αθλητικών σχολείων), οι οποίοι μεταφέρονται από περισσότερα από 200 λεωφορεία, καθώς επίσης και άλλους 4.000 μαθητές του νομού Χαλκιδικής, για τους οποίους ναυλώνονται καθημερινά περίπου 100 λεωφορεία, ιδιοκτητών και του ΚΤΕΛ.Σε επιστολή του προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, ο περιφερειάρχης κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ψωμιάδης, ενημερώνει για την πρόθεση του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας - Θράκης να διακόψει από σήμερα τις μεταφορές και ζητά να λυθεί άμεσα το πρόβλημα με νομοθετική ρύθμιση, έτσι ώστε να μην συνεχιστεί και φέτος η ταλαιπωρία μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας - Θράκης, Θανάση Γκαγκαμάνη, οι συμβάσεις με τους λεωφορειούχους για τη μεταφορά στα σχολεία των μαθητών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου του 2010 και παρ’ όλο που υπήρξε υπόσχεση από το υπουργείο Εσωτερικών για την ανανέωσή τους μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2011 (τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς), δεν έχουν υπογραφεί ακόμη, αλλά ούτε υπήρξε σχετική νομοθετική ρύθμιση.
Οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης, αντιμετωπίζουν ένα επιπλέον πρόβλημα, αυτό της καταβολής των δεδουλευμένων τους από την περσινή χρονιά (2010) - ύψους περίπου 5 εκατ. ευρώ, καθώς η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου δεν εγκρίνει την καταβολή του συγκεκριμένου χρηματικού ποσού, χαρακτηρίζοντας τις παλαιότερες συμβάσεις τους μεταχρονολογημένες. Το Ελεγκτικό Συνέδριο, πάντως, είχε εγκρίνει την ισχύ των συμβάσεων εκείνων. Έτσι, ενώ τα χρήματα έχουν δοθεί στην περιφέρεια δε μπορούν να εκταμιευθούν και επιστρέφονται πίσω.
Και στη Χαλκιδική
«Χειρόφρενο» τράβηξαν και οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων της Χαλκιδικής, των οποίων οι συμβάσεις για τη μεταφορά περίπου 2.500 μαθητών, επίσης, δεν έχουν υπογραφεί για την τρέχουσα χρονιά. Αποφασισμένοι να σταματήσουν είναι και οι λεωφορειούχοι του ΚΤΕΛ, που καλύπτουν το 40% των μεταφορών μαθητών της περιοχής.Περίπου 30 δρομολόγια και 1.200 μαθητές, που μεταφέρονται με το ΚΤΕΛ, θα βρεθούν στον... αέρα, καθώς ο διαγωνισμός ανάθεσης ακυρώθηκε δύο φορές και ο νέος διαγωνισμός έχει οριστεί για τις 24 Φεβρουαρίου. «Η διαδικασία της επιλογής προσφορών και της ανάθεσης θα κρατήσει μέχρι τον Απρίλιο» αναφέρει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Στέφανος Βαλαβανίδης. Το οφειλόμενο ποσό από τον Απρίλιο του 2010 μέχρι σήμερα, ανέρχεται περίπου στο ένα εκατομμύριο ευρώ. Ωστόσο, λίγα δρομολόγια του ΚΤΕΛ σε 12 σχολεία, θα πραγματοποιηθούν κανονικά, εφόσον οι συμβάσεις για αυτά δεν έχουν λήξει.
Στο μεταξύ τις επόμενες μέρες αναμένονται κινητοποιήσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων σχολείων, στα οποία γίνονται οι μεταφορές μαθητών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων νομού Θεσσαλονίκης, Γιώργο Θώμογλου, οι διευθυντές των σχολείων έχουν ήδη ενημερώσει τους γονείς για το πρόβλημα. Παράλληλα, απευθύνει έκκληση βοήθειας στους δήμους, που έχουν τη δυνατότητα, να διαθέσουν προσωρινά τα λεωφορεία τους για να εξυπηρετήσουν τουλάχιστον τους μαθητές μικρής ηλικίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου