Το περιστατικό που αποκαλύφθηκε στο Δήμο Θεσσαλονίκης, με τα ολοκαίνουρια "άχρηστα" σάρωθρα, δείχνει ξεκάθαρα το όργιο σπατάλης που γίνονταν σε πολλούς δήμους της χώρας, με συνέπεια να συσσωρεύονται απίστευτα χρέη στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης. Και τα «σπασμένα» φυσικά, καλείται τώρα να τα πληρώσει ο ελληνικός λαός.
Όπως λοιπόν ανέφερε, μιλώντας στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Στάθης Αβραμίδης, με τα στοιχεία του έως τώρα ελέγχου στις υπηρεσίες που έχει αναλάβει, η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου, είχε προμηθευθεί δέκα ολοκαίνουργια σάρωθρα, τα οποία κόστισαν πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ και τα οποία όταν παραλήφθηκαν, διαπιστώθηκε ότι ήταν ακατάλληλα!
Ο κ. Αβραμίδης μιλά για σαφέστατες πολιτικές ευθύνες της προηγούμενης διοίκησης και εκτιμά ότι με ορθολογικότερη διαχείριση στην οργάνωση της καθαριότητας της πόλης είναι δυνατή η εξοικονόμηση έως και 4 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.
Ερωτηθείς από τον «Αγγελιοφόρο» για τις φήμες περί ύπαρξης άχρηστων ανταλλακτικών στις αποθήκες του δήμου, δήλωσε: «Είναι αλήθεια αυτό. Εχουμε πολλά ανταλλακτικά τα οποία είναι άχρηστα». Οπως εξηγεί, μέχρι πρότινος γινόταν διαγωνισμός για προμήθεια ανταλλακτικών για τις ανάγκες όλου του χρόνου, αλλά στην προμήθεια της επόμενης χρονιάς υπήρχαν παραγγελίες στις ίδιες ποσότητες, ανεξαρτήτως από το αν κάποια είδη υπήρχαν ήδη αχρησιμοποίητα στις αποθήκες. «Ορισμένα ανταλλακτικά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν γιατί είναι παλιά, για αυτοκίνητα κάποια από τα οποία δεν κυκλοφορούν καν! Εχω ζητήσει απογραφή στις αποθήκες και στο διαγωνισμό που κι εμείς θα κάνουμε δε θα βάλουμε όσα έχουν περισσέψει και μπορούν να χρησιμοποιηθούν», σημειώνει ο κ. Αβραμίδης.
Εντύπωση προκαλούν και όσα εντόπισε για τις προμήθειες σαρώθρων. Οπως λέει, έγινε διαγωνισμός για 10 - 12 οχήματα που κόστισαν περίπου 550.000 ευρώ, «τα οποία δεν τα χρησιμοποιούμε γιατί καίνε φίλτρα, λάδια, καύσιμο πολύ, κάνουν φοβερό θόρυβο και στο δρόμο δεν τα είδε κανένας φυσικά». Παρόλο δε που ούτε οι ρόδες τους δεν έχουν λερωθεί, είναι παροπλισμένα στο σταθμό μεταφόρτωσης. Σε ερώτηση για το αν υπήρξαν «περίεργα μαγειρέματα» σχολιάζει: «Πολύ πιθανόν. Εγώ μπορώ να σου μαγειρέψω ένα διαγωνισμό, να φωτογραφίσω ένα συγκεκριμένο μηχάνημα. Αν εγώ κάνω μια αγορά και είναι άχρηστα αυτά που πήρα, φέρω την πολιτική ευθύνη. Είναι λογικό αυτό».
Αλλαγές στο σύστημα
Σε ό,τι αφορά στη βαρύτητα που δίνει η διοίκηση Μπουτάρη στην αναδιοργάνωση του συστήματος καθαριότητας με αιχμή την ανακύκλωση, ο αντιδήμαρχος υπογραμμίζει ότι η σύμβαση με την Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης είναι πιθανό να υπογραφεί την ερχόμενη εβδομάδα. Οπως σημειώνει, θα προβλέπει τη διάθεση στο δήμο 5.000 κάδων ανακύκλωσης και 8 - 10 απορριμματοφόρων αποκλειστικά για τα ανακυκλώσιμα υλικά. Από αυτήν την ανακατανομή των προτεραιοτήτων και με ορθολογικότερη οικονομική διαχείριση, ο κ. Αβραμίδης εκτιμά ότι είναι δυνατόν οι ετήσιες δαπάνες του δήμου για την καθαριότητα, ύψους 42 εκατ. ευρώ, να περιοριστούν μέχρι και κατά 4 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου