Έντονο, υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές για να αναλάβουν το εγχείρημα της λειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας, που θα συνδέει σε πρώτη φάση την Περαία, με την Καλαμαριά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ επόμενη εβδομάδα η μελέτη για τη δρομολόγηση θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό Κόλπο ανατίθεται σε σύμπραξη δύο μελετητικών γραφείων Θεσσαλονίκης και Αθηνών. Υπολογίζεται τον Απρίλιο του 2012 τα καραβάκια να ξεκινήσουν τις διαδρομές.
Σε τρεις μήνες, δηλαδή στο τέλος Μαΐου, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Μακεδονία», θα έχουν ετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης για την πρόσκληση ενδιαφέροντος επιχειρηματιών. Ο διαγωνισμός για τη μελέτη της θαλάσσιας συγκοινωνίας ολοκληρώθηκε και τις επόμενες ημέρες θα κληθεί ο ανάδοχος, που είναι η σύμπραξη των γραφείων «Αρμέτ» και «Τρέντιτ», να υπογράψει τη σχετική σύμβαση. Στις διαδικασίες έλαβαν μέρος πέντε εταιρείες και ενώσεις εταιρειών, και δεν κατατέθηκαν ενστάσεις.
Πάντως, το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ/ΤΚΜ) χαρακτηρίζει μη σύννομους τους διαγωνισμούς που έγιναν για την ανάθεση μελετών για το τραμ και τη θαλάσσια συγκοινωνία. Οι μηχανικοί διαμαρτυρήθηκαν, εκτός των άλλων, για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό της Επιτροπής Ερευνών του ΑΠΘ, υποστηρίζοντας ότι οι πανεπιστημιακοί καθηγητές πρέπει να περιορίζονται στο ερευνητικό έργο και δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν μελέτες.
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δήλωσαν στη «Μ» ότι «είναι πρόχειρη η ανακοίνωση του ΤΕΕ/ΤΚΜ και πρωτοφανής για την προώθηση δύο αναπτυξιακών έργων για τη Θεσσαλονίκη. Η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών που προκήρυξε τους διαγωνισμούς απάντησε ότι όλες οι διαδικασίες έγιναν στο πλαίσιο του νόμου. Είναι εκτεθειμένοι πολιτικά, διότι σπεύδουν να υπονομεύσουν δύο σημαντικά για την πόλη έργα, στη βάση μιας αντιπαράθεσης η οποία έχει λυθεί νομικά. Είναι κρίμα το ΤΕΕ/ΤΚΜ να βάλλει εναντίον του ΑΠΘ».
«Στον διαγωνισμό για τη θαλάσσια συγκοινωνία δεν συμμετείχε η επιτροπή του πανεπιστημίου, επομένως δεν υπήρχε κανένα ζήτημα. Η Επιτροπή Ερευνών, που έχει τεχνογνωσία, συμμετέχει στον διαγωνισμό για το τραμ. Έγιναν ενστάσεις από άλλους συμμετέχοντες με το σκεπτικό που διατύπωσε το ΤΕΕ/ΤΚΜ και απορρίφθηκαν, διότι η Επιτροπή συμμετέχει νόμιμα», τονίζουν κύκλοι του υπουργείου. Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για τη μελέτη του τραμ είναι σε εξέλιξη και δεν έχει προκύψει ακόμη ανάδοχος.
Σε τρεις μήνες, δηλαδή στο τέλος Μαΐου, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Μακεδονία», θα έχουν ετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης για την πρόσκληση ενδιαφέροντος επιχειρηματιών. Ο διαγωνισμός για τη μελέτη της θαλάσσιας συγκοινωνίας ολοκληρώθηκε και τις επόμενες ημέρες θα κληθεί ο ανάδοχος, που είναι η σύμπραξη των γραφείων «Αρμέτ» και «Τρέντιτ», να υπογράψει τη σχετική σύμβαση. Στις διαδικασίες έλαβαν μέρος πέντε εταιρείες και ενώσεις εταιρειών, και δεν κατατέθηκαν ενστάσεις.
Πάντως, το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ/ΤΚΜ) χαρακτηρίζει μη σύννομους τους διαγωνισμούς που έγιναν για την ανάθεση μελετών για το τραμ και τη θαλάσσια συγκοινωνία. Οι μηχανικοί διαμαρτυρήθηκαν, εκτός των άλλων, για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό της Επιτροπής Ερευνών του ΑΠΘ, υποστηρίζοντας ότι οι πανεπιστημιακοί καθηγητές πρέπει να περιορίζονται στο ερευνητικό έργο και δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν μελέτες.
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δήλωσαν στη «Μ» ότι «είναι πρόχειρη η ανακοίνωση του ΤΕΕ/ΤΚΜ και πρωτοφανής για την προώθηση δύο αναπτυξιακών έργων για τη Θεσσαλονίκη. Η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών που προκήρυξε τους διαγωνισμούς απάντησε ότι όλες οι διαδικασίες έγιναν στο πλαίσιο του νόμου. Είναι εκτεθειμένοι πολιτικά, διότι σπεύδουν να υπονομεύσουν δύο σημαντικά για την πόλη έργα, στη βάση μιας αντιπαράθεσης η οποία έχει λυθεί νομικά. Είναι κρίμα το ΤΕΕ/ΤΚΜ να βάλλει εναντίον του ΑΠΘ».
«Στον διαγωνισμό για τη θαλάσσια συγκοινωνία δεν συμμετείχε η επιτροπή του πανεπιστημίου, επομένως δεν υπήρχε κανένα ζήτημα. Η Επιτροπή Ερευνών, που έχει τεχνογνωσία, συμμετέχει στον διαγωνισμό για το τραμ. Έγιναν ενστάσεις από άλλους συμμετέχοντες με το σκεπτικό που διατύπωσε το ΤΕΕ/ΤΚΜ και απορρίφθηκαν, διότι η Επιτροπή συμμετέχει νόμιμα», τονίζουν κύκλοι του υπουργείου. Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για τη μελέτη του τραμ είναι σε εξέλιξη και δεν έχει προκύψει ακόμη ανάδοχος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου